Direktlänk till inlägg 12 augusti 2017

Nu ger jag upp!

Av maria tafvelin - 12 augusti 2017 08:16

Lördag morgon. 18 grader och klarblå himmel. Vaknade första gången kring 04, somnade om och sov till 05,somnade om och sov till 7 .... låg kvar till 8 :)  Så himla skönt :)   Nu står jag i mitt supersöta kontor och dricker kaffe. 


Igår efter jobbet, åkte jag och hämtade upp Milo, som ska vara här medans Hannah och Robban är borta med husvagnen. Hem, kopplade hundarna och tog en promenad. Vid busskuren utanför gymet kom en äldre dam skyndande mot mig

- åh , jag har så länge velat träffa dig, sa hon. Är alla hundarna dina?

- nej, inte den här minstingen sa jag, och pekade mot Milo. 

- Håller du på med avel?

- nä, de är kastrerade allihop, nån avel håller jag inte på med, skrattade jag. Då skrattade hon åxå. Det visade sig att hon älskar hundar, har varit dagmatte (som jag förstod det) åt en hund i 6 år, men nu är den hunden död. Vi pratade en liten stund, sen knatade vi vidare.


Det är är vad man ser när man tittar upp mot min balkong

 

   

jo jag vet, jag skryter mycket om min änglatrumpet ... fniss. Nu har min klockranka äntligen börjat blomma åxå

 

Jomenvisst ja, jag gjorde en bröllopstårta igår

     

Den blev jag nöjd med :)


Till middag igår blev det grillat

 

Alltså ... min kyl/frys  har ju bråkat med mig länge nu. Det bildas sjukt mycket is längst ner i frysen, och jag hade ju hit en tjomme för nåt år sedan ... eller om det är två ...  för då la kylen av helt. Det är nåt vaj som gör att vattnet inte avdunstar som det ska. Vet ni. Nu ger jag upp! Jag ger upp och köper en ny. Kylen har hållit 9 grader ett par veckor nu, men nu står den på 11, och det är inte ok. Nä, nu ska jag köpa en ny. Då ska jag passa på att köpa en där man kan vända dörrarna åt andra hållet åxå. Jag ska köpa till att de levererar, bär upp, samt bär ner och forslar bort den andra åxå. Ja, det ska jag :)


Nä, nu har jag druckit mina tre koppar, nu är det dags att hänga bort morgonrocken och dra igång dagen. Förresten, känns nästan högtidligt med helg nuförtiden. Det är ju bara på helgerna jag har morgonrocken på, och dricker kaffe på kontoret. På arbetsdagarna kliver jag upp, klär på mig, ger hundarna mat, sen går vi ut på 40 minuters promenad, jag krattar till luggen och drar iväg på jobbet. Så, det är verkligen HELGKÄNSLA  med morgonrock och kaffe :)


Ha en Härlig lördag, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards