Direktlänk till inlägg 17 augusti 2017

Nog fan var det troligt!

Av maria tafvelin - 17 augusti 2017 16:16

Torsdag eftermiddag. Varmt som i helvetet och strålande sol. 


Efter jobbet åkte jag iväg till veterinären med theo. Jag hade bokat tid hos fysioterapeuten, för jag har tyckt ett tag att Theo inte rör sig riktigt normalt i bakkroppen. Jag har haft svårt att sätta fingret på vad det varit, men tyckt att höger bakben inte agerar riktigt normalt. 


Framme hos Tomas, fick han först gå i korridoren och upp- och nerför trappan. Jag hade då berättat hur jag uppfattar Theos rörelsestörning, om man ska kalla det så. Jag upplever åxå att det är höger bakben som beter sig märkligt. 


Mycket riktigt. Efter att han sett Theo i korridoren och trappan, samt undersökt honom, sa han;

ja, han reagerar ju rätt ordentligt när jag trycker här längst bak på ryggen som du ser. 

- jo, det ser jag tydligt

Han är även slapp i patellan på höger bak. (Berättade sedan för Hannah vad Tomas sagt, och hon sa: Det lät mer som en maträtt ... fniss)  Väldigt spänd i muskulaturen, och sämre musklad ... allt på höger bak. 


En dryg halvtimmes rätt så hård massage, och Tomas sa:


Det här bör vi röntga, för att utesluta att det är höfterna, eller något större fel i ländryggen. Har vi tur, kan vi fixa det med träning, har vi mindre tur, kan det gå fixa med operation. 


Nog fan var det troligt. Nu har jag bokat tid för röntgen, den 29/8.  Jag som i princip sprättar alla mina pengar på Ammarnäsresan. Men, till Ammarnäs SKA vi. Det blir jättebra träning för Theo, för vi ska gå koppelpromenader. Bara i skritt. Inga hopp, inga tvära kast. 


Tomas berättade åxå att han har så oerhört många staffar i rehab, just för knän och höfter. Det är ett stort problem hos rasen. Nu håller vi tummarna att röntgen går bra, så att det "bara" är rehab som behövs. 


I morgon jobbar jag sista dagen före semestern. Det känns jättekonstigt att jag ska ha 4 veckors semester. När hade jag det senast?  Senast jag var ledig såpass länge var när jag var arbetslös typ 2009. Idag var sista dagen jag jobbade med Frida. När jag kommer tillbaka från semestern, har hon slutat, och börjat på sitt nya jobb. Hon ska bli svetsare på sin mamma och pappas firma. Det tycker jag är skitcoolt. Hon är skitcool hela hon faktiskt. Spelat hockey har hon  åxå  :) Vi kramade om varandra idag och tackade varandra för allt vi lärt oss. Jag har lärt henne en hel del (både viktigt och riktigt oviktigt, hahahaha) och jag har lärt mig en hel del av henne åxå. Det blir lite tråkigt att inte jobba med henne faktiskt. 


Nu ska jag börja grunna på middag. Måste åxå grunna lite på vilka saker jag måste hinna göra på jobbet innan jag tar semester. Jag får INTE glömma att kolla om det finns några fakturor jag måste attestera!!!! Sen måste jag ringa några samtal åxå.


Fasen ... jag glömde ta upp hundmat ur frysen där nere i hobbyrummet (i huset intill) Jag blir genomsvettig bara jag tänker tanken på att gå ner, hämta, och gå upp igen. Nä, det som blev kvar i morse, får räcka till middag för hundarna åxå. De får lite mer i morgon istället. 


Nu ska jag vila i soffan framför tvn en stund. 


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards