Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av maria tafvelin - 21 augusti 2017 08:56

Måndag morgon. Min första semesterdag. 14 grader och typ halvklart. 


Planen var att jag vid den här tiden idag, skulle ha fullt upp med att lasta bilen för avfärd mot Ammarnäs. Men det är som Tomas Ledin sjunger: Det blir säkert ändrade planer, hur som helst, det blir nog bra ...   


Igår, på morgonpromenaden, insåg jag att knät inte skulle palla att åka till Ammarnäs och gå dagsturer. Det var med tårar i ögonen jag ringde och avbokade stugan. Visst, jag har inte så ont att jag måste hoppa på kryckor, men tillräckligt ont för att välja att INTE betala 3600 kr för att sitta i en stuga och titta ut genom fönstret, och inte kunna vandra varje dag, i princip hela dagar. Så jävla surt. Jag sa till Pernilla igår: Alltså, vad är oddsen? NÄR gjorde jag mig ens illa sist?

Hon svarade:


- Ja, förutom den gången du kunde ha slagit ihjäl dig när du ramlade ner från stolen (vid flytten hit till Ursviken)  så har det ju varit lugnt på den fronten länge.


Efter jobbet igår åkte jag hem och gick ut med hundarna, sen vände jag tillbaka till stan. Hem till Hannah och Robban, Pernilla var redan där. Mattias saknades, för han drog iväg till Magaluf i fredags kväll :)   Robban grillade rådjurslår, och i ugnen stod potatis och morötter på tillagning. Vi åt ute på balkongen, och det var så sjukt gott!!! Jag blev så mätt att jag nästan tvivlar på att jag behöver äta nåt idag. När vi nästan ätit klart, hörde vi åskan mullra på avstånd. Det var väl inte så att vi började tugga snabbare, men vi la inte heller ner besticken särskilt länge efter varje tugga. Direkt vi svalt det sista, gick vi in, och vi hann bara plocka in från balkongbordet ..... JÄDRAR .... DÅ DROG DET IGÅNG. Jisses vad det regnade!!!!!!!  Det bara ÖSTE ner!  Kaffe och kladdkaka tog vi inomhus :)


Det är så mysigt på kvällarna nu när det blivit mörkare. Idag måste jag komma ihåg att köpa värmeljus, för jag brände de sista igårkväll

 

Jag ska ta Paddy med mig och åka och klippa arenan idag. Sitta kan jag ju. Efter det får vi se. Det kan bli lite regn fram på dagen ... 


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och dra igång semestern :)  


Ha en Fin måndag. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards