Alla inlägg den 24 augusti 2017

Av maria tafvelin - 24 augusti 2017 08:13

Torsdag morgon. Semesterdag nr 4 har startat. 9 grader. Appen säger "mest soligt" men Jag kan då inte se nån sol, jag skulle kalla det mulet ... fniss. 


Igår var det semesterdag nr 3. Jag hade ställt alarmet på 7.30 för jag skulle vara hos Pernilla kl 10. Vi skulle åka till MatEkan i Byske och inventera färdigt, och städa ihop stället för säsongen. Efter morgonrunda med hundarna drog jag iväg. Efter bara ett par timmar hade vi hunnit det mesta, så vi åkte på Gästis och käkade lunch, sen hämtade vi bara upp några grejer, och begav oss in till stan. Där snurrade vi runt lite och lämnade av saker vi tagit tillbaka från Byske. Efter det var det dags att åka hem och gå ut med hundarna igen :)  


Till middag blev det grillat

 

I förrgår åt jag detta: Jag vet faktiskt inte vad som var godare

 

Idag ska jag, Hannah och Pernilla åka tillsammans till Byske och göra klart på MatEkan. Det kommer nog att gå rätt snabbt, då vi är tre som hjälps åt. Det ser ut som att det ska bli regn frampå dagen, så vi får väl se hur eftermiddagen kommer att se ut. Knät känns ... sådär. Det är inte ont hela tiden, men upp och nerför trappan, ta sig upp från sittande, är det som gör mest ont. Nåja ... Det kunde varit värre. 


Nä, nu ska jag lägga in en liten växel här. Jag ska åka in till stan och plocka upp Hannah, vi ska vara hos Pernilla kl 10. Ska suga i mig sista slurken kaffe, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Den här dagen blir Värd, när jag får umgås med Pernilla och Hannah.  Hitta nåt värt att fylla dagen med, du åxå.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards