Alla inlägg den 28 augusti 2017

Av maria tafvelin - 28 augusti 2017 08:09

måndag morgon. Går in i andra semesterveckan idag :)  Avslutade min första semestervecka igårkväll, med ett jobbmöte ... fniss.


Just nu är det 11 grader och klarblå himmel.Det ser ut att ska bli varmt, och fint väder hela veckan. Alltså, VARMT!? Seriöst!!??    Sol är helt ok, men ... måste det verkligen bli så varmt?


Igår, efter morgonpromenaden, åkte jag in till stan och höll en dryg timmes introduktion för Nosework, med en liten grupp hundar med ägare. Superkul, som vanligt :)   var även och hämtade upp en liten plåtskåp jag köpte på facabook, som jag har ställt i mitt supersöta lilla kontor. Supergullig plåtskåp, 68 cm hög, 28 cm bred, 40 cm djup, 6 lådor. Där rymmer jag grejer som jag annars förvarar uppe i dataskåpet (som för övrigt är det som ÄR mitt kontor) fniss   Pennor, kuvert, frimärken, bankdosa, räkningar osv. osv. 


Nåja, när jag kom hem tog jag en längre promenad med hundarna. Mötte en kvinna som sa: Det ser så häftigt ut när du kommer med dina 4, de går alltid så fint tillsammans. 

- Tack snälla :)


Jag hann vila i soffan en stund före jobbmötet, jag kände att jag behövde det :)  Hann till och med småslumra en stund. Sen, upp, ut med hundarna, duscha, iväg på möte. Vi blev bjudna på mat, gratis är gott, och sedan "mötade" vi i 2 timmar. Kom hem strax före 21, så det blev kvällspromenad direkt. I vanliga fall skulle jag krypit isäng direkt efter kvällspromenaden, men det gällde att varva ner lite först, så jag slötittade på tv innan jag kröp isäng. Hundarna hoppade upp i sängen och paxade platser, så det var bara att slingra sig ner mellan dem, när det var dags att koja ... fniss


Idag, efter morgonrundan, ska jag dra iväg till Byske och hjälpa Pernilla med det allra sista på MatEkan, sen är allt klart därborta. När jag kommer hem, ska jag kila över och klippa Lotta, och efter det hoppas jag att det inte är så himla varmt ute, för då har jag tänkt träna hund på gården. Nosework och agility är planen


I morgon ska jag till veterinären och röntga Theo. Nu håller vi alla tummarna för att höfter, rygg och knän, ser bra ut. 


Nu ska jag ringa och gratulera min storebror som fyller 53 år idag, OCH han har sin första semesterdag :)  SEn är det bara att hänga upp morgonrocken och väcka hundarna, för att börja fylla dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards