Alla inlägg den 30 augusti 2017

Av maria tafvelin - 30 augusti 2017 15:29

Onsdag eftermiddag. Blåsigt, men varmt och soligt. Efter morgonpromenaden gav jag mig iväg till Friskvårdskompaniet och jobbade arslet av mig i gymmet. Det har gått trögt för mig att komma igång på allvar, jag hoppas att jag nu kommit över tröskeln, och får igång träningsrutinerna igen. Jag behöver inte alls träna 7 dagar i veckan, som jag gjorde före jag flyttade till Ursviken, men 2 gånger i veckan siktar jag på. Eftersom knät fortfarande gör lite ont, så blev det överkroppen som dammades av. Mage, rygg, axlar, biceps och triceps. Jag kommer förmodligen att känna av det i morgon, och rent ha jävulskt ont på fredag, gissar jag. 


Att stå framför stora speglarna på gymmet, och verkligen studera sin spegelbild. Att verkligen se sig själv i spegeln. Att inte blunda. Det är både smärtsamt och pinsamt, men samtidigt lite peppande. Jag VET ju hur jag KAN se ut, och hur jag HAR sett ut. Det FINNS alltså I MIG, att se ut så, och framför allt, att KÄNNA sig så. Du vet, stark, smidig, bra kondis, starka muskler ... jag VET att det går. Det kan vara nyttigt att stå framför den där spegeln ... och när man försöker värja sig och titta i andra väggen, så finns en spegel även där ... så man kommer inte undan. Sanningen svider


I morgon ska jag kontakta hörcentralen. Jag hör så kasst på vänster öra nu, måste fixa hörapparaten så att jag får upp volymen mer. Tinnitusen är helt sjuk just nu. Vaknade inatt och tänkte: Hur fan är det möjligt att det lever om såhär????   Ska jag hoppas att ett anfall är på väg, så att det blir lugnare sen, eller ska jag hoppas att jag bara vänjer mig? Ibland är det så förbannat tufft att försöka vänja sig bara. Jag har ju haft rejäl tinnitus i så många år nu, och i långa perioder så kan man nästan låtsas att man inte märker den ... men i vissa perioder blir man nästan galen. 


Nä, nu ska jag fokusera på nåt positivt. Jag har äntligen tränat. Jag är på gång. Nu ska jag sätta mig och på allvar boka in träningstid. Jag har ju (förhoppningsvis) semester i drygt 2 veckor till, och de veckorna ska jag fylla med värda grejer, däribland träning :)


Tjing så länge



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards