Alla inlägg den 5 september 2017

Av maria tafvelin - 5 september 2017 12:09

Tisdag mitt på dagen. 14 grader (va? kan det stämma ... känns varmare) och sol. En härlig höstdag! 


Igår var det dimmigt mest hela dagen. Efter morgonrundan tog jag ut Molly på lite nw på gården. 3 stationer utomhussök

Trädgårdsgruppen, utomhuspingisbordet och mattpiskställningen

     

Molly var verkligen i högform, gick som en klocka! superkul!    Medans vi tränade, stod en liten filur på balkongen och var avundsjuk

 

När Molly var färdig, fick han komma ner och köra han åxå. Han var inte riktigt på tå i söken, utan körde mest någon form av spårövning, men ... lite fick han till i alla fall


 

När Theo fått köra alla tre områden, gick jag upp med honom och tog ut Kelly på lite roliga övningar, som jag vet att hon gillar. Iofs så gillar hon allt


 

När vi var klara ringde Pernilla. Jag hade lovat hänga med till Byske för att hjälpa till på MatEkan ... det är som fan vad drygt det är innan allt är klart.  När jag kom hem blev det promenad med hela ligan. Till middag spenatpaj, sedan en lugn kväll framför tvn. 


I morse vaknade jag naturligtvis kring kl 5, men vägrade kliva upp. Jag hade ställt väckaren på 6.30 Kl 8.30 skulle det komma en tjomme från Aptum och gå en brandtillsynsrunda med mig. Jag är ju brandskyddsansvarig här. :)


När klockan ringde, kl 6.30 tänkte jag .... nä ... jag styr fram den en timme och hoppar över kaffet. Jag menar, jag har ju ändå semester :)   


 

7.30 klev jag upp, drog på mig kläderna medans jag pratade med kompis Eva i telefon, kopplade hundarna och gick morgonpromenad. Lagom till vi kom tillbaka, dök tjommen från Aptum upp. 1.5 timmar senare var vi färdiga och jag tog mina terriers, Theo och Molly, på en timmes duopromenad. Hem, lämnade dem, lastade Paddy och Kelly i bilen. Tänkte åka till skogen och kolla svamp. Eftersom jag inte kan ha Paddy lös i skogen så drog jag förbi RackArena för att han skulle få springa av sig lite

       

När vi kom till den tänkta skogen var den ockuperad av jägare ... naturligtvis, så det blev att åka hem istället.  Nåja, alla verkar nöjda i alla fall. 


Nu ska jag fippla lite härhemma innan det är dags med någon slags promenad igen :)  


Igår valde jag ju att avboka träningen på Friskvårdskompaniet, då jag mått som jag gjort under helgen. Nu känner jag mig tillbaka på banan, så jag ska åka dit i morgon istället. Inte på något pass dock, utan endera crosstrainer eller löpband. Fredag har jag bokat bodypump igen. 


Hoppas ni har en värd dag!


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards