Alla inlägg den 9 september 2017

Av maria tafvelin - 9 september 2017 08:57

Lördag morgon. 11 grader och regn.Det regnade hela dagen igår åxå. Efter morgonrundan igår, åkte jag in till stan för att köra en timmes bodypump på Friskvårdskompaniet

 

Hem, duscha, hjälpte en hundägare som ville ha lite tips och råd, ut med hundarna igen. Till middag blev det stekt karrékotlett 

 

Hörrni .... den här tinnitusen .... häromdagen ökade den ju markant, och det har inte gett sig. Helvetes Jävla Skit säger jag bara. Jo, jag vet att det bara är att vänja sig vid det, men det tar ett tag. Inte kul att vakna på nätterna av att det lever om så förbannat. 


Idag ska jag göra höst på balkongen. Jag ska plocka bort alla blommor och knoppar från änglatrumpeten, bad om tips av en trädgårdsguru, hur jag skulle göra med trumpeten, den vill ju aldrig sluta blomma, och den måste ju in snart. Då fick jag tipset att ta bort blommorna och knopparna, så att den hinner vila lite. Ska ta en hel del skott och plantera åxå. Både för att kunna ge bort, men även som säkerhet, om utifall att den stora inte klarar den här vintern. Man vet ju aldrig :)


Kaffet är uppdrucket, dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. De är verkligen inte sugna på att gå ut när det regnar, trots regntäcken. De vill ligga i soffan och tryna. Tror jag ska köra lite nosework i "hobbyrummet" idag. I övrigt blir det en lugn dag. Det känns skönt :)   Nästa vecka är min sista semestervecka. Jag är så himla glad över att jag kunnat ta 4 veckor. Eller, nu ska man kanske inte ropa Hej ... fniss .... men det var ganska osäkert där ett tag, ifall det bara skulle bli 2 veckor, och det här är ju tredje, så jag har verkligen fått ladda batterierna, samt kommit igång med träningen, precis som planen var inför semestern. Vädret har varit helt fantastiskt, det är ju bara typ igår det har regnat. Nu ska det ju regna lite, men det kan jag stå ut med. 


Ha en Fin lördag, trots vädret. Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards