Alla inlägg den 11 september 2017

Av maria tafvelin - 11 september 2017 21:45

Måndag kväll. slökollat på tv ... Dagen har varit helt fantastisk!  När jag vaknade och kollade på mobilen, hade min bästa kompis Annica skickat ett meddelande: Ska till stan, kan vi träffas och äta lunch?


Såna här gånger ÄLSKAR jag att jag inte rutat in dagarna så oerhört!!!! Att kunna möta upp sin bästa kompis på stadskällaren, som jag för övrigt aldrig besökt tidigare, och äta lunch ... ja hörrni ... det knäcker det mesta!!


Det har hänt något som jag inte berättat för er, men nu har det bränt i bröstet tillräckligt länge. När jag misstänker att något barn inte har det riktigt bra .... då kan det inte hjälpas. Jag MÅSTE göra något. Jag kan lixom inte bara låta det bero.  Får jag hat emot mig pga att jag agerar? - Ja förmodligen. Spelar det någon roll? - nä, inte alls. 

En sak ska du ha jävligt klart för dig. Om jag misstänker att ditt barn inte har det riktigt bra, eller om jag misstänker att ditt väntande barn ligger i samma riskzon ... då agerar jag. Det är en drift jag har I mig. Jag har något i mig som säger att jag ska hjälpa de svaga, och det gör jag. Det betyder inte att jag hatar dig. Tvärtom. Det betyder att jag bryr mig. Jag bryr mig om dig, din familj, det barn du väntar. Jag vill det bästa för Er. Jag har sett saker som jag oroat mig för, därav att jag tagit till åtgärder. Du får hata mig hur mycket du vill. Det skiter jag faktiskt i. Mitt fokus ligger på barnen, även om jag vill att även DU ska må bra. 

Nu ska jag ta en kvällsrunda med hundarna. Behövde bara blåsa ur mig. 

Av maria tafvelin - 11 september 2017 09:07

Måndag morgon. 13 grader och mest molnigt, fast jo, jag ser lite blå himmel :)  


Inatt har jag vaknat flera gånger och hört att det spöregnar på tälttaket. Men ... jag ligger ju inte i tält, så det kan inte stämma. Mycket riktigt, det är mitt nya tinnitusljud. Lyckades somna om alla gånger, och vaknade nu sista gången kl 8.15  


Min nya supersöta kaffebryggare står i köket och myser fram mina 3 koppar kaffe

 

Idag ska jag ju in till stan en sväng. Återlämna Gullefjun, köpa hundmat, och kanske luncha med bästa kåmpis Annica. HOn skrev i morse att hon skulle in till stan för några ärenden. Vi ska höras om ifall tiden blir lämplig för en lunch :)


Jag har nog aldrig sett så mycket tv som jag gjorde igår. Efter morgonpromenaden kurade vi soffa hela dagen framför tvn. Det var fuskbyggarna, klassfesten, tillsammans hos Strömsteds,  det var nåt djurprogram, ja, jag bara sappade mellan och kollade än här, än där. Riktigt rogivande. Till slut blev det faktiskt uppehåll därute, då tog vi en promenad

 

Under tiden vi var ute, blev jag så sugen på köttsoppa, så jag kokade det till middag. Inte långa varianten där man kokar benen först, utan snabbvarianten, där man kokar div grönsaker, jag hade morot, vitkål, gul lök, grönkål och potatis. Kokar det tillsammans med köttbuljong, lagerblad och peppar. I slutet stoppade jag i strimlat stekt nötkött som jag hade i frysen. Några klimp, koka färdigt, klart

 

Det var nästan överdrivet gott :)   Tursamt nog blev det över så att det räcker till ytterligare en måltid :)


Alltså, jag såg ju reprisen av "Klassfesten" igår, den med Björn Ferry och Lotta Engberg. Sjukt kul program, hahaha. Inatt drömde jag att, jamen, det var nog Björn Ferry (han var åtminstone skallig och säkert 2 meter lång) skulle följa mig till jobbet. Han drog på sig skoteroverall, för han skulle vara i frysen. Jag vet inte vad han skulle göra där, och sen minns jag inte mer, men ... att han skulle i frysen, det vet jag ... fniss


Nu har jag klunkat i mig kaffet, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Hela dagen ligger framför oss, och jag ska fylla den med värda grejer. Gör det du åxå!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards