Alla inlägg den 12 september 2017

Av maria tafvelin - 12 september 2017 15:12

Tisdag eftermiddag. 13 grader och regn. I morse när jag klev upp var det uppehåll, och vi hann  gå en härlig morgonpromenad innan det började regna. Kl 12.20 hade jag tid hos Tomas, fysioterapeuten, med Theo. Jag såg verkligen fram emot att åka dit. När tiden började vara inne, lastade jag Theo, svängde förbi OK och tankade, och körde sedan iväg. Hann bara ett par km så började bilen huckra oroväckande, och motorlampan började blinka. Nämän vafan!!!!  Svängde av från Skelleftehamnsleden och stängde av bilen. Det kan tamigfan inte vara möjligt. Startade bilen, jodå, huckrade och hostade ... jag gasade på lite ... tänkte att den bara behövde lite jävlar anamma i sig ... men nä ... Jag hann faktiskt bli riktigt förbannad.   

SLUTA STAMMA .... BILJÄVEL, sa jag, rätt så högt och gasade en extra gång. Hucker, hucker, svarade den. 


Ok. Plåtkompis. Jag djupandades, vred på nyckeln smeksamt och försiktigt så att bilen fick somna och vila en stund. Nästan som när man får problem med datorn, drar ur sladden några minuter, och sen försöker igen. OCH alla problem är som bortblåsta. Tittade hastigt på klockan. Jo, jag åkte i god tid för att slippa stressa med parkering osv. men minuterna tickade snabbt ska jag säga. Blundade, bad en stilla bön ... vred på nyckeln...


Hucker, Hucker .... lampan lyste


Men för i helvete  biljävel!!!! Vad har jag någonsin gjort dig?? Det var bara att vända hemåt och hoppas att jag skulle ta mig hem. Det gick saktare och saktare. Ringde upp djurkliniken och sa att jag tyvärr inte kunde komma. 


Nu står plåtkompis på parkeringen och surar. Eller,  ärligt talat är det väl JAG som surar MEST. Vad ÄR det med mig och biljävlar egentligen????   


Ringde verkstan, ska dit på fredag. Ok ... har hunnit få ur mig lite ilska, så jag inser ju att det är inte MIG det är fel på ... fniss. Det har INGET med mig att göra. Plåtkompis är sjuk helt enkelt, och måste till doktorn. På fredag kommer den att få medicin, så allt kommer att bli bra. 


Det spöregnade när jag gick och handlade, men sedan, som av ett mirakel, blev det uppehåll. Jag skyndade mig ut med hundarna, och vi hann en 40 minuters :)   Nu regnar det igen, men ... det gör inget för min del. Vi ska mysa i soffan här. 


Till middag ska jag värma köttsoppan som är kvar. Det ser jag faktiskt fram emot :)  


Jag hann träffa Pernilla en sväng idag, DET var VÄRT !!!! :)   Hoppas Du fått till något värt idag åxå :)   Och, har du inte hunnit hittills så är det ju inte kört, det är många timmar kvar av dagen :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards