Alla inlägg den 13 september 2017

Av maria tafvelin - 13 september 2017 09:37

Onsdag morgon. 13 grader och molnigt. Vi får se om vi hinner ut på morgonpromenad innan det börjar regna :)


Hörrni, jag har faktiskt slagit ett rekord!!  Igårkväll la jag mig inte förrän kl typ 23.00, och DET är inte vanligt. Vaknade bara 3 gånger inatt som jag minns, då hörde jag att det var spöregn och orkanvindar. När jag vaknade "på riktigt" var klockan 9 !!!!! och det lät fortfarande som spöregn och orkanvindar ... men ... nä ... visst ja ... mitt nya tinnitusljud. Men, jag blev i alla fall glad över att det INTE var spöregn och orkanvindar, så visst kan man se något positivt i ALLT, bara man vänder och vrider på det lite. 


ATt sova till kl 9, det är fanimig strongt. Det är rekord! Men ... jag bör nog omedelbart se till att sluta med det, då jag från måndag ska kliva upp 04.15  .... och det är ju lite skillnad ... fniss. 


Hörrni, inatt drömde jag lite kul. Jag drömde att jag och Paddy var i nån stor slalombacke ...  det var hur många nerfarter som helst, och brant som tusan ... men vi var även på ett skoterspår runt den här backen. Grejen var den att Paddy drog mig på sparken, och jädrar vad han drog. I princip rakt upp. Synd att det inte finns kvar på telefonen, för jag filmade ... fniss   Undra förresten varför jag drömde att det var mitt i vintern ... eller, det var sjukt mycket snö i alla fall. Jaja, att Paddy drog sparken var ju lika konstigt iofs, hahahahaha


Jag tror jag ska gå ner och provstarta  bilen .... tänk om ......   den kanske bara behövde vila lite extra ...   I alla fall, såna här gånger är det ju superbra att jag inte bokat in så många grejer att göra, utan det är lugnt faktiskt, åtminstone ett par dagar till :)


Nä, nu när jag sov såhär rekordlänge så är det väl kanske bäst att göra morgonrutinerna lite snabbare.Hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det här blir en småspännande dag faktiskt .... det här med bilen tex ... eller, hinner vi gå morgonrundan innan det börjar regna .... ja, sådär vardagsspännande :)


Fyll dagen Värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards