Alla inlägg den 17 september 2017

Av maria tafvelin - 17 september 2017 09:38

Söndag morgon. 8 grader och molnigt. Det ser ut att klara sig från regn idag, det vore ju toppen :)  


Igår gick jag en längre morgonrunda, vi var ute en dryg timme. Inte en droppe regn. Just då ... fniss. När vi kom hem, körde jag lite nosework med Molly och Theo. Det blev inomhussök i snickeriet

 

Efter det blev det lite småfippel här hemma, stappla iväg på Coop för att handla (hyfsad träningsvärk i låren) och förbereda för fest. Jag skulle fira ut semestern med en Kräftskiva tänkte jag :)  Så, jag gjorde en liten kantarellpaj, några crostinis med olika pålägg, olivpaté och grön oliv, pepparrotsröra och lufttorkad skinka. 

 

Till detta några rostade frallor med vitlökssmör :)   Det var en fantastisk fest, och Tomas (Ledin) var med... fniss

Vi partade ända fram till typ 22 

 


Nu känner jag mig redo att börja jobba i morgon. Känns lite mer surt att jag inte har någon bil ...   Jag höll på att svimma när han ringde från verkstan och sa att det skulle kosta 7698 kr att laga den. Oj sa jag .... jag måste få tänka över helgen, om jag ska lägga ut de pengarna på bilen. Jag frågade vad som var fel, och vad materialet skulle kosta. 


Det slutade med att min lillebror känner en tjomme som ska hjälpa mig, och jag har beställt grejer på  nätet, så det kommer att landa på ca 2000 istället, vilket känns mer humant. Vet inte riktigt vilken dag han har tid att hjälpa mig dock, han är visst utomlands för tillfället. Idag ska jag dock återlämna lånekompisen. Man får ju ha lånebil i 3 dagar, sen får man betala 600 kr per dag, och det har jag inte tänkt göra. Så, jag ska köra bilen till bärgarkillen i Skelleftehamn, och sen promenerar jag hem helt enkelt. 


Nä, om jag skulle ta och vispa igång den här dagen då. Dagen före jobbardagen :)  Hänga bort morgonrocken, väcka hundarna och gå en promenad ... sen måste jag diska och städa lite ... det syns att det var fest igår, om man säger så ... fniss. 


Ha en Skön söndag! Gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards