Alla inlägg den 29 september 2017

Av maria tafvelin - 29 september 2017 14:37

Fredag eftermiddag. 9 grader och mulet. Efter morgonrundan drog jag iväg in till stan för att köra ett pass Bodypump på Friskvårdskompaniet.


 

Det var det nya passet  nu, och det var störtkul :) Darrig på benen åkte jag förbi på jobbet och fixade lite grejer innan jag åkte hem och tog en härlig promenad med hundarna. Jo just ja, när vi kom hemefter morgonpromenaden


satt det en lapp på min ytterdörr: 

"Jag vill inte ha väckning kl 4 på morron"


Vem vill bli det, tänkte jag .... JAG är då inte vaken då, och inte hundarna heller. Ingen underskrift så jag har ingen aning om vem som blir väckt. Är det hon i dörren bredvid som glömt ta tabletterna igen, eller ?

Nu efter semestern har jag ju ändrat lite i mitt morgonschema. Alarmet ringer 4.30, jag ligger kvar till 4.45 och läser norran, aftonbladet, kollar igenom fb. 4.45 kliver jag ur sängen, går på toa, tvättar mig, drar på mig kläderna, går i köket och tar min medicin. Kl 4.50 plockar jag upp hundarnas matskålar, dvs väcker hundarna, ger dem mat, och typ 20 sekunder senare går vi ut på morgonpromenad och är ute i ca 40 minuter innan jag åker på jobbet. Så, vem är det som väcker någon av mina grannar kl 4 på morgonen? Är det nåt Jesusbarn som leker i min lägenhet, eller vad är det som händer? JAG vaknar då inte av det, och då har jag slutat sova med öronproppar. De tog slut och jag upptäckte att jag inte behöver dem. Skulle jag vakna av nåt ljud, så lägger jag mig bara på mitt högra öra, för på det vänstra hör jag så dåligt att jag inte hör trafiken utanför. 

Nåja, jag tejpade fast den lilla lappen på en större lapp och skrev:


"Till den som satte denna lapp på min dörr:  Jag kliver upp 4.45 mån-tors, så hur jag kan väcka dig kl 04, förstår jag inte. Om du törs kanske vi kan prata öga mot öga, det är trevligare så"   Eller .. trevligare vet jag inte, det beror ju på vem man pratar med förstås ... fniss  ... men det är klart att jag inte vill att hen tror att JAG eller Hundarna väcker hen kl 4, eftersom ingen av oss är vakna då. Jag skulle gärna vilja veta VAD som väcker hen. Är det mitt alarm kl 04.30? Är det när jag svingar mig upp ur sängen kl 04.45?  Är det när hundarna hoppar ner från sängen och springer in i köket kl 04.50? Är det när vi går ut genom dörren kl 04.52?   VAd som än väcker så är det omöjligtvis kl 04, men om jag får veta exakt vilka ljud som väcker, kanske jag kan göra något åt det?   


Nu har jag kokat upp en stor panna vatten, eftersom vi ska koka vattnet tills prover tagits nu efter vattenläckan som är lagad. Jag diskade inte igår, eftersom man skulle vara sparsam med vattnet. Jag kanske ska ställa upp och vara sparsam även idag, och lämna disken en dag till? ... fniss    Äh, vi får se. Just nu ska jag i alla fall klippa hundklor, sen får vi se vart det bär med resten av dagen. Såhär långt är den då fylld med Värda grejer! :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards