Direktlänk till inlägg 24 oktober 2017

MIN grej!

Av maria tafvelin - 24 oktober 2017 08:53

Tisdag morgon. 2 plus och, uppsprickande skulle jag vilja säga, även om appen säger "mest molnigt"   


Klockan är 3 minuter över 9 och jag är inne på andra koppen. Det här med att ligga länge på morgonen, har verkligen blivit Min grej. Det här med att börja jobba kl 12, kanske är min rätta melodi ... fniss.  Nä, skämt åsido, jag är rätt sliten efter helgen, det här med alla intryck, liv och rörelse, inte en tyst sekund i princip .... det tar liksom på krafterna. Men, jag är så sjukt nöjd över att Meniére höll sig borta!!! Överlycklig faktiskt. Jag var noga med att titta bort när tunnelbanetågen körde förbi, det gjorde nog susen :)


Nu i jakttider får jag den där känslan av kluvenhet igen. Inte nödvändigtvis kring jakt i sig, utan själva känslorna runt ... vad ska jag kalla det ... agerandet efter skjutandet?   Jag förstår att jakt inte bara är dödande, eller, det VET jag ju. Det är en naturupplevelse. Jo, att trampa ner i ett surhål och bli lerblöt upp till armhålorna, eller sitta på ett och samma pass i regn, utan att se ett endaste levande ting ... det kan jag förstå är en naturupplevelse, och det köper jag. Men .... efter att ha skjutit ett djur, måsta, endera grensla djuret över nacken och stolt slita i hornen för att få till en bra bild, eller att luta sitt vapen mot det döda djurets huvud och fota ..... för att få en massa grattishälsningar vid publicerandet av bilden, det är DÄR min kluvenhet kommer. Eller, är det något jag missuppfattat i situationen? Kan mycket väl vara så, det säger jag inget om, men jag har hittills inte fått nån riktigt bra förklaring, och jag vet att jag skrivit om det flera gånger tidigare. Typ varje år i jakttider. Men, det kanske inte är så många jägare som läser min blogg .... fniss


Det är snö på marken, och fläckvis svinhalkigt. Jag är bekymrad, för ALLA mina skor är så himla halkiga, utom mina icebugs då. Mina meindlkängor går inte ha när det är halt, gympadojorna livsfarliga, mina goretexskor livsfarliga ... så jag måste väl börja använda mina icebugs redan nu, även om det känns lite "ohullt"  


Nä, nu måste jag nog dra på lite, klockan går. Vill ju hinna mer än bara en morgonpromenad innan det är dags att åka på jobbet. Ha en fin dag, fyll den med nåt värt


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards