Direktlänk till inlägg 27 november 2017

Räkningen var för stor

Av maria tafvelin - 27 november 2017 09:28

Måndag morgon. Nollgradigt och mulet. Gissar att det är svinhalkigt ute. Står i mitt supersöta kontor och dricker kaffe. Hundarna sover ännu. Theo hoppade ner från sängen och la sig i bädden här bredvid mig. Det är nästan helt knäpptyst ... om det inte vore för att Theo tryckt nosen mot bädden, så det låter en hel del när han andas. 


Det här var ju dagen då jag skulle betala den stora veterinärräkningen på 20 022 kr. I fredags knappade jag in övriga räkningar, inklusive veterinärräkningen på 3563 kr. Jag kunde inte knappa in den stora då, för jag hade överskridit summan, på mobilbanken. Idag skulle jag BARA betala den stora ... men se, det gick inte, räkningen var för stor .. fniss. Gränsen för hur stor räkningen får vara, går vid 20 000. Så, jag fick vackert ta fram dosan och logga in på datorn istället. Det är ju så otroligt sällan  man loggar in via datorn, så TACK och lov, hade jag skrivit upp pinkoden, annars skulle jag aldrig ha kunnat logga in. Den pin-koden sitter inte i ryggmärgen kan jag säga... fniss. 


Jag fnissar säkert desto mindre när alla räkningar är dragna från kontot


Idag måste jag kånka upp löpbandet jag har liggandes i bilen. Det har legat i Hannah och Robbans förråd ett par år typ, men nu ska jag använda det i Theos rehab, så jag tar tillbaka det. Det blir oerhört trångt här i kontoret när jag fått upp det, men ... det får jag försöka stå ut med :)


Nä, om jag skulle ta och hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en Bra måndag, kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!


 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards