Direktlänk till inlägg 7 december 2017

Lite för mycket kanske

Av maria tafvelin - 7 december 2017 09:07

Torsdag morgon. 11 minusgrader och helmulet. Det ska börja snöa senare under dagen, och det ska fortsätta snöa hela nästa vecka ser det ut som. Det är bra. Vi vill ha en vit jul :)


Jag sover ju alltid med öppen balkongdörr, men inatt var den öppen lite för mycket kanske .... vaknade nån gång på småtimmarna och hade armen utanför täcket .... det var nästan så att jag kände att det blåste .... fniss.  Det är nog inte så konstigt att hundarna vill sova under täcket


Igårkväll hände något obehagligt. Jag satt i soffan och kollade på tv. Theo låg nära mig på min vänstra sida. Paddy och molly låg på min högra sida. Kelly hade hoppat upp i sängen och kravlat sig under täcket. Helt plötsligt börjar Molly morra och hugga vilt omkring sig. Paddy hoppade ner som skjuten ur en kanon. Theo satte sig upp och bara stirrade på Molly. Min arm var det som var närmast att hugga i, så det gjorde hon. Nu har hon inte så många tänder att hugga med, och jag hade en tjock kofta .... och inte högg hon så allvarligt hårt heller, men det var obehagligt, för hon hade ingen koll på nånting kändes det som. Det höll på i ca 30 sekunder ... kan ha varit kortare åxå, sen slutade hon bara, och var helt som vanligt igen. Jag som tidigare under dagen varit in på Björkis, handlat fleecesockar till just Molly, pratat med Johanna som frågade hur Molly mår nu. Jo, hon mår toppen sa jag. 


Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blir nåt mer av det där. Fast, man får ju ha i åtanke att hon inte är en unghund längre, hon är ju kring 10 år. 


Eftersom det är torsdag, den dag det är som mest att göra på jobbet, tog jag en rejäl sovmorgon. Eller, hoppsan, det gör jag visst varje dag .... fniss. Vaknade strax före 8, låg kvar i sängen till 8.45

 

Nu har jag klunkat i mig mina tre koppar och är redo för dagen. Dekorationer till de bröllopstårtor som ska ut i morgon ska göras (bland annat) Jag har bakat den veganska tårtbotten som ska utgöra stommen i en av de tårtorna. De här bröllopstårtorna blir speciella att få vara delaktig i , det är nämligen "syrran" Evas dotter Felicia, som ska gifta sig. Jag får åtminstone göra dekorationerna .... det övriga, dvs att tillverka tårtorna och lägga på dekorationerna, det blir Pernillas jobb i morgon bitti, för jag är ju ledig i morgon.  :)

Nä, hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en fin dag. Kom ihåg att fylla den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards