Direktlänk till inlägg 8 december 2017

Jag blir så förbannad så det finns inte!!!!!

Av maria tafvelin - 8 december 2017 20:52

Fredag kväll. Dagen har varit superbra. Mötte och hjälpte en hundägare, lunchade med Hannah och Robban, klippte Robban, kvistade förbi jobbet och hjälpte Pernilla lite ....    Kvällen var egentligen vikt för julfest med jobbet, och inte bara Wallins, utan HELA jobbet. 60 pers. Vet ni ... jag kände idag ... jag orkar inte. Jag orkar helt enkelt inte med någon julfest, en massa folk, lekar, rusch ....   Tog beslutet att vara hemma istället. 


Tvärkastade ihop en pizza, då jag hade en degklump i kylen som jag hade måst kasta om jag inte gjorde upp den. Styrde in den i ugnen, och i samma veva tog jag ut Theo på pink ute på gården. Han behöver alltid pinka en extra gång. Han var lös, jag upptäckte att jag hade lite hundgodis i fickan .. det ena ledde till det andra, jag körde ett lydnadspass här nere .... direkt jag öppnade porten när vi skulle in, kände jag att pizzan nog varit färdig ett bra tag. Mycket riktigt ... fniss. 


Alltså ... jag blir så förbannad så det finns inte. SEr att många, både kända och okända, i media och på fb skriver att #metoo gått för långt. VAdå gått för långt????   De skriver att det gått överstyr. What????   


Jag blir så förbannad. När kvinnor som blivit utsatta, för EN GÅNGS SKULL, får en röst, då ska de TYSTAS!!!!! Men dra åt helvete alla ni som vill kväva utsatta kvinnors röst, ni vet inte vad ni pratar om, hoppas jag. 


Jag skrev en c-uppsats tillsammans med en kurskamrat, när vi gick socionomutbildningen. Det här var precis när lagen om kvinnofridskränkning låg i begynnande om att träda i kraft. Uppsatsen heter: "Kvinnofrid- en utopi"  Vi pratar nu om typ - 1998. HAR VI INTE KOMMIT LÄNGRE???????    Har vi inte kommit längre, vare sig i kunskap, empati, förståelse, KÄRLEK ???  VARFÖR i helvete ska vi sparka på de som ligger ner? Ni klagar på att Försäkringskassan och staten, sparkar på de som ligger, men vad gör DU???? Stöttar du de utsatta???  Nä, fy fan, jag är så förbannad. 


Kollar på Idol. Chris sjöng "Imagine". LYSSNA på den !!!! Hanna sjöng "Crazy" ... ja, lyssna på den åxå. Ta sedan en stund till att fundera över vilken sorts människa du vill vara. 


Tjing

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards