Direktlänk till inlägg 31 december 2017

Sista morgonen

Av maria tafvelin - 31 december 2017 09:31

Söndag morgon. Sista morgonen på 2017. 9 minusgrader och mulet. Det ska fortsätta snöa idag. 


Igår var en underbar dag. Det var en plusgrad när vi gick morgonrundan, så vi gick den längre svängen, som tar en timme. Efter det blev det en halvtimmes dw-runda för Theo. 

 

Promenerade förbi en gammal tant med rollator och hon utbrast: men så smart det där, då har hunden inte så bråttom ....  Jag bromsade farten och gick med henne en bit, berättade varför han drar kätting, men att hon hade helt rätt i att han ju har mindre bråttom med kedjorna på släp. Hon skrattade gott och sa när jag vek av mot gångvägen: Så fin hund, lycka till.  Tänk, alla som rent spontant utbrister  något positivt, sår ett frö av lycka inom en. Alla de jag mött som ler och tycker att det är härligt att se när hundarna går så fint bredvid mig, som tar sig tid att faktiskt berätta det. Det värmer. 


Efter kättingrundan åkte jag iväg och hämtade lille Gullefjun som ska vara här över nyårshelgen. Han brukar ju fira nyår med oss varje år :)    Nu är det såhär, att när HAN sover här, så har han SIN plats där Theo brukar sova. Kontentan blir att Theo måste hitta ett annat ställe .... fniss

 

Så, Theo klämde in sig mellan Paddy och Kelly ...   Jag hade alltså 3 hundar på min högra sida, och 2 på min vänstra. Det som kan bli tufft inatt, förutom fyrverkerier och smällare, är att jag ju måste ha balkongdörren stängd. Det kommer att bli riktigt varmt .... fniss. 


Idag måste jag inhandla det sista till min nyårsfest. Jag har bara kvar att bestämma dessert, förrätt och varmrätt har jag bestämt. 


Nä, nu är det hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Jag summerar inte 2017 förrän ikväll, det är ju en hel dag kvar att uppleva innan det är dags för summering. Vem vet, det här kanske blir den bästa dagen på hela året :) :) 


Ha en underbar nyårsafton!! Håll dina hundar kopplade hela dagen, för säkerhets skull. Alltför många hundägare står där på nyårsafton i vånda och panik, istället för i glädje, för att deras hund blivit skrämd av smällar och fyrverkerier, och sprunigt iväg. Det enda vi med säkerhet vet, är att Jo, det KOMMER att bli smällar och fyrverkerier. En del har redan startat, en del väntar faktiskt till nyårsafton, men ytterst sällan väntar alla till 12-slaget. Det VET vi. Nyttja att du VET, och se till att din hund inte kan springa bort. 


Avsluta året med en bra och värd dag. 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards