Alla inlägg den 1 januari 2018

Av maria tafvelin - 1 januari 2018 10:00

Nyårsdagen. Första dagen på år 2018. 1 minusgrad och mulet. Det ska snöa idag åxå. 


HejDå 2017. Dags att summera det gågna året. 


Den första januari. Nyårsdagen, besökte jag Stina, tillsammans med några andra, underbara kvinnor. En dag jag aldrig glömmer.



 

        


   

Jobbade nåt av mina sista arbetspass på fridas  i början av  Maj, tror det var samma dag som Theo flyttade in.

                                                       

Det har varit mycket hundar, hundträning, hundmys. Eddie bodde här i början på året, men jag var tvungen ge upp på hononm. Theo flyttade in i början på maj, och han passar här som handen i handsken. Det har varit så mycket kärlek, änglafonden, många okända människors enorma hjärtan, begravning efter Stina. Det har kommit in nya människor i mitt liv, det har varit mycket skratt, mycket gråt. 


Den där fantastiska resan till STockholm med tjejligan, för att se Tomas Ledin. Året avslutades med en fantastisk julhelg, min födelsedag var perfekt. Julafton var perfekt. 


Igår var det nyårsafton. Efter morgonrundan tog jag ut Paddy på en sparktur. Jag vet inte ens varför jag trär på honom dragselen ... fniss. Jag fick sparka som en idiot i alla fall. Hem, bytte hund och tog Theo på samma runda. Han drar inte heller direkt mycket, men han håller sig i alla fall framför sparken. En gemensam runda hann vi med innan det var dags för nyårsfirandet. 

Förrätt

 

När jag skulle göra varmrätten, började det jävlas lite. Ena plattan funkade inte, äh, tog en annan. När jag skulle dra in potatisbakelsena i ugnen, var ugnen kall. What??   Fattade ingenting. Efter att ha kollat säkringar och div annat, samt haft smärre panik en stund, upptäckte jag att ena vredet stod snett. Hur kommer det sig? Det var ett smärre projekt att få vredet att stå som det skulle, så att ugnen blev varm. Så småningom funkade det och jag kunde avancera till varmrätt

 

blev ... sådär.   Hade kunnat säga: men det gick ner, fast det höll det inte alls på att göra. Entrecoten var av det segare slaget .... tuggade, tuggade, tuggade ... till slut svalde jag. Då satte jag i halsen .... om vi säger såhär: kunde nog ha slutat illa. 


Efterrätten skippade jag. Det small härute och Theo pissade på nya mattan, rakt upp och ner. Jag gjorde ingen grej av det, då skulle han ha blivit ännu mer rädd. Tog upp honom i soffan och höll honom så hårt jag bara orkade. Minns ni att det funkade på Cornelis åxå. När armarna mer eller mindre krampade var han faktiskt lugn igen. Nu small det inte mer, men både han och Paddy var lite skeptiska när vi skulle ut på kvällspinket. Snabbt ner på gården. Upp, drog för persiennerna. Kl 23 gick vi isäng. Var ju beredd att kliva upp någon timme senare och dra på tvn igen, men tänkte: vi provar. Jag ska ju jobba idag, så jag ville gärna sova. 


Vaknade kl 03. Inte av att det small. Det var så förbannat varmt dock. Klev upp och öppnade balkongdörren. Somnade om. Vaknade kl 04 av att jag hade så ont i höften. Låg vaken ett tag, klev upp och tog en iPren. 


Nu är det absolut hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det är inte bara en ny Dag som börjat, utan ett helt nytt År. 


Ha en härlig dag!  Ha en härlig start på det nya året!!    2017 var ett innehållsrikt år, det ska 2018 åxå bli :)


Gomorron

     


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards