Alla inlägg den 6 januari 2018

Av maria tafvelin - 6 januari 2018 09:53

Lördag morgon. 6 minusgrader och mest molnigt. Idag blir en sån där dag när jag inte planerat så mycket. Jag ska iväg in till stan och hämta Milo, samt gå in på coop och handla lite. Småstäda och boka tvättstugan, förutom promenader och nåt kul med hundarna förstås. 


Igår efter morgonpromenaden, som inte var sådär jättegemytlig, tog jag beslutet att åka in till stan och kolla lite på rean. Jo, man fick väl lite blodad tand efter att ha fyndat en ny jacka. Det ska ni veta. Vilka FYND jag gjorde!!! fast, inte på stan ... utan i min egen garderob ... fniss.  Tänkte, jag tar på mig nåt annat än hundförarbyxorna till den nya jackan, så jag grävde runt i garderoben. I vanliga fall använder jag bara En hylla typ ... där ligger det jag brukar ha på mig. Nu vidgade jag vyerna lite och rafsade fram lite plagg från en annan hylla. Å dra på trissor vilka snygga blåa jeans jag hittade. När fasen köpte jag dem? Ser då helt oanvända ut ....  sköna var de åxå, satt som en smäck. Grävde vidare och hittade en ursnygg t-shirt. Men vafan ...... när köpte jag DEN??. Nya jeansen, nya t-shirten, nya jackan, en halsduk och ett par gammskor, sen drog jag iväg. Gick runt på stan och kollade ... men ... nja ... nu kände jag ju inte så stort behov av att köpa nåt mer, när jag fyndade så bra i garderoben. Gick in på Smarteyes och beställde tid för synundersökning .... vänster öga är inga problem med de här glasögonen .. .men jag undrar om man kan göra nåt för högerögat ... ser ytterst lite med det nu, och det stör avståndsbedömningen. 


Gick in en sista sväng på ck, kom på att jag kunde inhandla från systembolaget och göra den där drinken jag hade planerat göra till nyårs, men glömde gå på systemet ... fniss.  Helt plötsligt ser jag en massa mobilskal i ögonvrån. Elgiganten. När fasen flyttade DE in?  Jag har ju varit på clas o och letat skal, men inte hittat nå. Nu var det ju nedsatt pris å allt. Jag köpte både ett skal, och ett skärmskydd (om det nu heter så)  som hon expediten monterade fast. Det känns skönt att ha fixat skalet .... har varit orolig att jag ska tappa sönder min nya fina telefon :)


Efter detta åkte jag hem, tog Theo på en dw-runda där han fick slita en del, då gångbanan inte var nyskottad. Upp med honom, tog ut de övriga tre på gården för lek, bus och godissök i djupsnön. Ok ... Molly vägrar ju djupsnö, så hon får ju alltid leta bara på den uppskottade vägen härute. Mötte den nya grannen m kompis som höll på att kånka upp grejer i lägenheten. Vi hälsade när jag kom hem från stan, jag gick bara in, bytte skor och tog på mig mössan, selade på Theo och gick ner. Jag vet inte om han inte kände igen mig från 3 minuter tidigare, eftersom jag tagit på mig mössan, för han hälsade igen .... fniss. Nåja, bättre en gång för mycket 


Till middag blev det nåt så oerhört gott. Hittade en kycklingfilé i frysen. Tinade den och skar den i tjocka skivor. Stekte dem, kryddade med salt och peppar ... drog ner några skedar creme fraiche, tog fram cestjärnet och rev ner färsk ingefära, en vitlöksklyfta och lite citronskal.  Till detta gjorde jag gräddstuvad grönkål. Det blev verkligen en hit!!

 

Ikväll blir det nog någon form av restfest, eftersom jag har kvar lite av den där rådjurssadeln. Få se vad jag hittar på med den. 


Jag såg filmen Titanic igårkväll. En scen fastnade verkligen i skallen på mig. 


"Make each day count"   


Med det i bakhuvudet ska jag nu ta mig an denna lördag. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards