Alla inlägg den 18 januari 2018

Av maria tafvelin - 18 januari 2018 08:40

Torsdag morgon. 6 minusgrader och snöfall. Ja, appen säger snöfall. Flingorna är ungefär lika stora som mjäll, men ok, vi kallar det snöfall :)


Igår efter jobbet åkte jag och handlade inför middagen jag skulle bjuda på. Zucchini, halloumi och pinjenötter köpte jag. En burk valnöt&riccottapesto hade jag hemma, och jag tänkte att den kombinationen måste bli bra. Strax efter 18 kom min middagsgäst - Pernilla :)   Hon kom direkt från träningen, så hon hoppade i duschen medans jag lagade maten. Det blev riktigt gott

 

Efter maten letade jag rätt på en ljusgrå sytråd. Pernilla hade nämligen med sig några gardiner vi skulle sy upp. Kommer du ihåg att jag skrev för ett tag sedan att jag inköpt en symaskin a styrelsens vägnar, som jag ställde nere i tvättstugan, så att alla boenden kan använda. Nu var det dags för MIG att premiärsy på nya maskinen. Vi kom ner i tvättstugan bara för att upptäcka att symaskinen var borta! Men vafan!!! 

- Men är det möjligt, frågade Pernilla. FAst, tillade hon, jag är inte förvånad när du är inblandad. 

- Men helvete, den kan väl inte vara stulen!!   Men vi springer och kollar i snickeriet åxå, ifall någon barsk individ flyttat den dit. Vi gick över till snicken ..... men näää ... ingen symaskin där heller. 


Med gardinerna och trådrullen i hand, gick vi upp till mig igen och jag ringde ordförande Lars. 

- TJena Lars, Maria Tafvelin här. Du, jag var nyss nere i tvättstugan för att sy, och upptäcker att maskinen är borta. 

- Vad säger du, när då`?

- Alldeles nyss. 

- Jag var nere hos Folke tidigare, och då berättade han åxå att symaskinen var borta. Han hade pratat med Maj och nån till, och de trodde att kanske du tagit upp den till Dig för att sy.

- Nä, den ska ju stå där nere, man får ju pallra sig dit om man ska sy.

- Men.... tror du att den är stulen?

- Hoppas att någon bara lånat upp den till sig för att sy, men det är ju inte så det var tänkt. 

- Det var några som försökte göra inbrott i garagen häromnatten, Ulla vaknade av nåt ljud, tittade ut och såg ett gäng som gick och kände på varenda garagedörr. Hon sprang ut på balkongen och ropade, då sprang de iväg. Tror du att de kommit sig in i tvättstugan?

- Låter långsökt att stjäla en symaskin


Kontentan av det hela blir att vi ska kolla om den är återställd idag, till tvättstugan (tvättstugan är ju alltid låst) annars får vi skriva lappar till alla boende och be att den som lånat den,  återställer den omgående. 


Något snopen fick Pernilla ta med sig sina ouppsydda gardiner när hon åkte hem. 


När Pernilla åkt, satte jag mig på en av mina barstolar i köket, och bara tittade på den nya hyllan jag köpte. Alltså, jag är så himla nöjd, tycker att det är så sjukt fint. 

     

Sveriges mästerkock på tv, superkul program. Ni vet, mitt nya instagram mariasmatbilder, där följs jag av, och följer, en av de som fortfarande är vidare. Det är den där jättelånge herren i hatt. Han har vunnit pris i matfotografering. Hans insta "arnesmat" är något ni kan kika på, förutom min då, för att få inspiration :)


Idag börjar jag jobba kl 11, hoppas kunna sluta kl 17. Svårt att tro det, men man kan ju alltid ha en förhoppning :)


Nä ... dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Morgonpromenad står på schemat. Jag vet någon som INTE jublar

 

Ha en bra dag! Arbetsveckan är snart slut, sug ur det sista av den innan du tar helg :)  Fyll även vardagarna med värda grejer, inte bara lediga dagar.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards