Alla inlägg den 20 januari 2018

Av maria tafvelin - 20 januari 2018 09:56

Lördag morgon. Startade upp radio västerbotten för att lyssna på "ring så spelar vi" men det blev bara 1 minut max, sen var jag tvungen att slå av. Det blev för mycket ljud. 


10 minusgrader och snöfall. Små luftiga flingor. Det räcker med snö nu. 


ok .... här glömde jag bort att jag börjat skriva, så jag gick ut med hundarna en sväng .... fniss. 


De här köp och sälj-grupperna på facebook är superbra tycker jag, men ibland blir man typ förvånad. En del beter sig rent ut sagt riktigt jävla märkligt. Jag har ju sålt lite grejer här i slutet, och igår åkte en av grejerna. Jag gick med på att varan skulle hämtas igår, skrev annonsen typ för en vecka sedan, men personen behövde få in pengar. Vi bestämde att hämtningen skulle ske kl 14. Då jag fick lite att göra, skrev jag att jag skulle iväg, men att jag lämnar gjerjerna nere i entren, så är det bara att komma och hämta, och swisha pengarna. Några timmar senare märkte jag att grejerna var hämtade, men jag hade inte fått några pengar. Skrev då och undrade om betalningen. Fick då till svar: kan jag betala en tredjedel nu, och resten den 25:e . Nej, sa jag, du har ju hämtat varorna, vi hade ju bestämt att du skulle betala idag. Då blev personen rent oförskämd och jag skrev att det är bara att återlämna varan, eller betala som vi sagt. TAck och lov kom ju pengarna in mot kvällningen, annars hade jag faktiskt blivit arg på riktigt.  Det är sista gången jag lämnar ifrån mig något utan att ha fått pengarna först. 

Det som var riktigt bra och kul igår, var att jag hade bokat Rackarungarnas Hundskolas lokal i Bureå en timme så jag åkte dit och tränade med Theo. Riktigt riktigt kul !  :)

   

Idag kan det bli en sparktur, vi får se. Känner mig inte riktigt hundra, sov dåligt inatt och vi får se vartåt det bär under dagen. Det kommer om inte annat att bli en väldigt tyst dag. 


Jojust ja, vad mer som var superkul igår, var att jag bokade biljetter till bästa kompisen Annica och mig själv. Vi ska gå och se Björn Skifs när han kommer till Skellefteå i November :)  Det är ju ett tag kvar, och för säkerhets skull tog jag en såndär avbokningsförsäkring som gör att man får tillbaka hela beloppet ifall man blir sjuk eller så. Man vet ju aldrig hur det ser ut Då med allting. 


Jomenvisst ja, ytterligare saker jag gjorde igår, var att jag kontaktade "köksförnyarn" här i Ursviken och kollade upp vad det skulle kosta att sprutmåla köksluckorna. Att helt byta kök känns som ett alldeles för stort projekt, så jag väljer nog att lämna in luckorna och få dem målade. Vet inte än hur jag ska göra med bänkskivan ... om den går att lasera på nåt sätt åxå ..... för ta lös den är inget alternativ. Tjommen som renoverade lägenheten var nog inte så himla proffsig som han själv tyckte, ska man ta lös bänkskivan så åker kaklet med. Så ... jag funderar vidare på den saken ett tag. 


Nä ... nu ska jag sätta mig och göra absolut ingenting ett tag. Kanske slår på tvn på låg volym och mest bara tittar på bilderna. Efter att ha gjort ingenting, ska jag bära ner julgrejerna i förrådet.   Ha en skön Lördag. Gör nåt värt av den. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards