Alla inlägg den 11 februari 2018

Av maria tafvelin - 11 februari 2018 08:39

Söndag morgon. 2 minusgrader och mulet. Skönt att det är mildare, även om man saknar solen som sken när det var kallt. Står i mitt supersöta kontor och dricker mina 3 koppar, sen blir det morgonrunda innan det är dags att åka iväg på jobbet. 


Igår kom Moa hit med Jokk en sväng. Allt gick enligt planerna. Jag tog en kort promenad. Theo på vänster sida, Jokk på min högra sida. Efter en kort runda gick jag upp till de andra hundarna. Det var dags för Jokk att få hälsa på allihop, utan att matte Moa var med. Det gick verkligen hur bra som helst, och det kommer inte att bli några problem att ha honom här i två veckor, med start från nu på fredag. 


När Jokk åkt, drog jag iväg till Skråmträsk och köpte hundmat, sen direkt på jobbet. Nu är det bråda dagar. Fettisdag och Alla Hjärtans dag, dagarna efter varandra. Det är tufft. Jag jobbade 3 timmar igår, märkte semmelkartonger och gjorde lite annat smått och gott som måste vara klart tills i morgon. På tisdag måste jag jobba i två omgångar, först 06.00-09.00,  hem en sväng, sen tillbaka 13.00   Vi är en man (kvinna) kort, och det märks verkligen. Nåja ... hoppas det lugnar sig efter fettisdag. 


Nä, det är väl inte så mycket att fundera på. Hänga bort morgonrocken och väcka hundarna är vad som står närmast på schemat. Ha en skön söndag, kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards