Alla inlägg den 17 februari 2018

Av maria tafvelin - 17 februari 2018 07:53

Lördag morgon. 12 minusgrader och halvklart. 


Igår kom han, rottisen Jokk. Medans Moa var kvar och drack en kopp kaffe, var det fullt röj kan man säga. Jag hade Theo i koppel, för att kunna ha nån form av koll. De övriga tre hoppade upp i soffan rätt omgående, och höll sig bara ur vägen. Jag tror att Moa kände lite: å gud vad du kommer att få det jobbigt .... fniss. 


Sedan Moa åkt, tog jag en solopromenad med Jokk, sedan dröjde det inte länge förrän det var lugnt här.

 

På aftonpromenaden kände jag att jag kunde ha alla hundar på samma sida. 

 

Till middag blev det tacos framför tvn

   

Kvällspromenad

 

När det var dags för sängen, hoppade ju de andra hundarna upp och intog sina positioner. Jokk har sin bädd i hallen, men han gick runt och gnydde en stund innan han kom till ro. Jag vaknade kl 04 av att han stod vid balkongdörren och småmuffade. Tidningsbudet var på ingång, och Jokk tyckte nog att vi andra var oerhört ouppmärksamma på att det hände något utanför .... fniss.   Han vankade fram och tillbaka en rätt lång stund, så jag sa åt honom att gå och lägga sig, då gjorde han det. 7.30 tyckte han nog att det var dags att kliva upp, så han kom helt enkelt fram till sängen. Paddy talade om vad han tyckte om det, så han retirerade och hoppade upp i soffan och la sig där. 


Nu har jag druckit kaffe, ska hänga bort morgonrocken, men behöver inte väcka hundarna, de är redan vakna. Jokk och Theo har försökt få leka lite vilt, men det fick jag sätta p för, annars river de lägenheten ... fniss. 


Nä, det är väl dags att sparka igång dagen. Ha en fin lördag, fyll den med nåt värt


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards