Alla inlägg den 1 mars 2018

Av maria tafvelin - 1 mars 2018 08:35

Torsdag morgon. 17  minusgrader, sol och vacker ljusblå himmel. Sovit som en stock inatt, vaknade en halvtimme före alarmet, och kände mig pigg och klarvaken på en gång. Sånt är härligt :)


I morgon är det fredag, och det har redan gått 14 dagar sedan Jokk kom hit, så han åker hem i morgon kväll. Det har ju gått hur bra som helst, synd att det varit så nedra kallt just de här veckorna. Han och Theo har busat och lekt hur mycket som helst

 

Igår började till och med konstapel Kelly leka med Jokk ... fniss.  MEN, hon var noga med att det skulle ske på hennes villkor, vilket åxå blev fallet. 


Alltså, igår, efter jobbet, var jag tvungen sticka in skallen på Coop när jag kom hem, för att handla lite förnödenheter. Vet ni ... jag fick värsta suget efter .... Stekt fläsk och stuvade makaroner!!!  Hahahahaha, när åt jag det senast? Har väl aldrig ätit det sedan jag flyttade hit i april 2013 i alla fall, och inte några år före det heller ... så jag fattar egentligen inte varifrån suget kom, men .... jag åt det till middag igår i alla fall :)

 

Måste ju visa att jag äter annat än vad många kallar "lyxmat" ... fniss. 


Idag är det torsdag, vilket alltid innebär mycket på jobbet, men jag tror att det kommer att bli en riktigt bra dag :)  Förberedelser inför säsongens första bröllopstårtor som ska ut i morgon, dvs göra blommor i rosa marsipa och stansa gröna blad, är några av de roliga saker som ska göras. Det ska även göras SM-bakelser, som finns i butik från idag. Det är ju vi på Wallins, och Stigs konditori, som gör, och säljer SM-bakelserna. Jättekul faktiskt :)  Jag har inget foto att visa, men ska fixa det så att ni får se hur den ser ut. 


Nä hörrni, dags att hänga bort morgonrocken och sprätta igång dagen :)  Jag tar ju helg efter idag, så jag har typ fredagsfeeling :)  Ha en fin torsdag, fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards