Alla inlägg den 3 mars 2018

Av maria tafvelin - 3 mars 2018 09:39

Lördag morgon .... eller ... efter en rejäl sovmorgon kan man nog kalla det förmiddag ... fniss. Klockan är 9.40 och jag har precis klivit upp. Vaknade kl 8, men låg kvar och bara vilade. Nu är kaffet på gång. 5 minusgrader och grått. 


Idag blir det städdag. Brukar ju ha det på fredagar, men eftersom Jokk var kvar fram till igårkväll, och han fäller en hel del, så tyckte jag att det var lika bra att vänta med städningen. Hundarna sover än, som vanligt. Det blev ju aldrig så att Jokk riktigt anammade det här med långa sovmorgnar, men han lärde sig åtminstone att inte kliva upp jättetidigt och väcka oss andra. Nu tror jag att hundarna är tröttare än någonsin dock, Theo är helt slut ... fniss. Man märkte ju redan igårkväll, när Moa hämtat Jokk .... så tomt det blev när han åkte. Väldigt lugnt och tyst. Han tog ju lite plats faktiskt ... fniss. Men, han har varit så oerhört snäll och lätt att ha göra med. 

     

Som sagt, idag blir det städning, och längre promenader, då temperaturen nu tillåter det. En skön, slapp dag, utan några som helst måsten. Det känns underbart. 


Klockan slår snart 10.00  Dags att hänga bort morgonrocken och säga åt hundarna att jag tror vi ska börja veva igång dagen :)  Ha en Riktigt Härlig Lördag !!! Fyll dagen med saker som är Värda för Dig!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards