Alla inlägg den 10 mars 2018

Av maria tafvelin - 10 mars 2018 09:07

Lördag morgon. 4 minusgrader och snöfall. Mot mitten av nästa vecka ser det ut att ska sluta snöa, och till nästa helg säger appen att det blir sol :)  Det ser jag fram emot :)


Igår, efter morgonrundan, tog jag ut Theo på en solorunda på isen


 

Min plan var att sedan ta ut de andra på solorundor åxå, men .... jag kände när jag kom tillbaka med Theo att jag måste vila. Jag låg nästan hela dagen faktiskt. Körde en lightversion av städning, tänkte att jag orkar ta resten idag. Ni vet, när orken tryter, så måste man prioritera sina förehavanden. Det blev en kort aftonpromenad, sen mera viloläge. Ännu kortare kvällspink, sedan dusch och gonatt. 


Den här dagen ska jag fylla med så mycket vila jag bara kan. Måste naturligtvis motionera hundarna, skulle egentligen behövt aktivera dem lite mer än jag gör för tillfället ... men orken räcker inte riktigt till. Måste vila och återfå lite spänst, så att vi kan köra på lite under kommande vecka ... eller veckan därpå. Eller veckan efter det. Vi får se helt enkelt. Just Nu går det inte i alla fall. 


Nä ... dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en Fin lördag, fyll den med nåt värt. För min egen del känns det som att det jag mest värdesätter är vila, så det ska jag göra. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards