Alla inlägg den 12 mars 2018

Av maria tafvelin - 12 mars 2018 09:12

Måndag morgon. 14 minusgrader och tämligen grått. Igår var det bara ett par minusgrader, och strålande sol. Jag jobbade 10-16, så jag hann ut på en härlig promenad både före och efter jobbet.  En fördel med att det är kallt på nätterna, är att skoterspåren håller så bra på dagarna, när temperaturen stiger. Alltså .... sol och hårda skoterspår ... kan det bli bättre?


Igårkväll gick jag isäng kring 22. Tidigt, jag vet, men jag har varit så himla trött och slut. Vaknade 7.30, och det kändes riktigt bra. Svingade benen över sängkanten, skyndade mig att stoppa fötterna i tofflorna och få på mig morgonrocken. Jag visste inte Då att det var 14 minusgrader, men jag kände ju att det var rätt så kallt. Drog åt balkongdörren en liten aning på väg in till köket för att sprätta igång kaffet. 


I lördags lagade jag nåt gott och enkelt. Pestofylld kycklingfilé m dragonsås och ugnsbakade rotsaker. 

 

Jag gjorde samma middag igår, fast bytte ut peston. På lördagen hade jag "valnöt och ricotta", igår tog jag "tomat och ruccola". Tomat och ruccolapeston blev både godare och snyggare :)  Fotade inte ... av nån konstig anledning ... fniss. 


Natten mot igår sov vi knappt nånting jag och Molly. Hon hade ont i magen och jag var faktiskt orolig att hon återigen ätit i sig något så att vi skulle måsta åka till veterinären. Var orolig under dagen, men hon åt, drack och kissade på morgonen, så jag kände att jag nog kunde avvakta tills efter jobbet. Jag blev överlycklig då jag kom hem, hon verkade som vanligt. Inatt har vi sovit gott båda två, så vad det än var, verkar det gått över helt. 


Nä, dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Börjar jobba kl 11 idag. Hoppas på en bra dag på jobbet, det är mycket att göra. Jag och Pernilla ska rulla chokladbollar på ca 90 kg chokladbollssmet, och vi ska banne mig slå hastighetsrekord :)   


Ha en fin start på veckan. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards