Alla inlägg den 15 mars 2018

Av maria tafvelin - 15 mars 2018 11:01

Torsdag förmiddag. I morse var det 12 minusgrader och strålande sol. Nu är det 10 minusgrader och strålande sol. Kom precis in från en timmes promenad med hundarna, och solen värmer såpass att jag fick ta av mig handskarna i slutet :)


Igår hade jag en superbra dag. Åkte till jobbet kl 8 för personalmöte, sen skulle jag stanna och jobba ett par timmar, åka hem för att gå ut med hundarna, och sedan åka tillbaka och jobba till typ 17. Kl 13 gick jag upp och bytte om, kom ner till de andra och sa: jag åker hem och går ut med hundarna, sen kommer jag tillbaka. Nä sa Pernilla, du kommer inte tillbaka, jag fixar resten. Jag trodde knappt att det var sant!  Jag kom alltså hem mitt på dagen, och fick ta en härlig promenad i dagsljus :)


Idag är det torsdag, och det finns ingen chans att åka hem tidigare från jobbet, men jag känner mig laddad för dagen, så det ska nog gå som en dans :)


Molly har ju till och från under en dryg vecka, verkat ha ont i magen. Spytt några gånger, haft svårt att komma till ro en del nätter .... ja, haft ont helt enkelt. Men inte alla nätter, igår mådde hon prima och var precis som vanligt, men tidigt i  morse drog det igång igen. Uppenbarligen är det nåt som är galet, trots att hon äter, dricker och har normal avföring. Jag fick tid hos veterinären i morgon kl 11.15   Hoppas verkligen att det är nåt snabbt övergående, kanske  nån tablett av något slag kan hjälpa.  I morgon ser det ut att ska bli lika underbart väder som idag, så jag håller tummarna att det går bra med Molly, och att vi kan vara ute mest hela dagen :)


Nä, nu ska jag styra runt lite här hemma innan det är dags att åka på jobbet. Fyll den här dagen med värda grejer!


Tjing så länge

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards