Alla inlägg den 16 mars 2018

Av maria tafvelin - 16 mars 2018 14:34

Fredag eftermiddag. 4 minusgrader och helt fantastiskt väder! Strålande sol, klarblå himmel ... man blir ju helt lyrisk. En annan anledning till att jag känner livsandarna dansa inom är att jag är tillbaka från veterinären med Molly. När jag bokade tid sa jag att jag gissar på magkatarr ... utan att ha nån aning egentligen. Hur det nu var, så gissade veterinär Vera åxå det, så nu ska Molly gå på Losec och Andapsin ett tag så får vi se. Det känns i alla fall väldigt bra, både att gissningen är att det inte är nåt allvarligt, samt att det ju faktiskt finns tabletter som hjälper :)  
När Vera undersökte Molly, fanns där åxå en kvinna som jag aldrig träffat tidigare, kanske är ny på stället?. Hon klappade Molly och Vera sa: Ser du att hon bara har ett öga?

- jo jag ser ju det. 

- Det är en jättetrevlig liten hund  :)

Tänk så glad man blir när någon säger så :)


När vi kom hem blev det att koppla gänget och gå ut i det helt underbara vädret. Jag hade tänkt mig ner på isen, på skoterspåren, men det är inte uppkört sedan det snöade senast, så det var lite för djup snö. Hoppas de kör upp nu under helgen. 


Vi var ute en dryg timme, nu lapar de sol inomhus istället :)


       

Nu ska jag fortsätta med fredagsstädningen som jag hann påbörja i morse. Sen blir det en härlig slapparkväll här i mitt supersöta paradis. Kanhända att jag i morgon skruar ner alla köksluckor, jag ska ju lämna in dem för sprutmålning, och hade tänkt göra det i början på den här veckan, men orken har inte infunnit sig. Det spelar ju ingen roll när jag gör det, men som sagt ... kanske i morgon :)


Stort Tack vill jag rikta till er alla som alltid finns beredd att hålla tummarna för mig och mina hundar. Jag uppskattar MASSOR att ni bryr er, och att ni tänker på oss. Det vill jag att ni ska veta. 


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards