Alla inlägg den 28 mars 2018

Av maria tafvelin - 28 mars 2018 08:21

Onsdag morgon. 4 minusgrader ... appen säger halvklart ..... själv kallar jag det helmulet. Det ska tydligen spricka upp senare dock :)


Igår efter morgonrundan bestämde jag mig för att köra lite nosework med Theo före jobbet. När jag plockade fram nw-grejerna ur ryggsäcken, blev både Theo och Molly superglada. Molly mådde alltså mycket bättre. Jag gick ner i hobbyrummet och riggade två gömmor

   

Då han hittat de gömmorna, riggade jag om, på två nya ställen.  Ett kort, intensivt träningspass. Sen hann jag inte mer, då det var dags att åka iväg. 


Oj, vilken mardröm jag haft inatt. Jag drömde att jag var vaken, hade lagt mig, hundarna nära ... sen fick jag problem med hjärtat. Jag kände att jag måste ringa 112, men nådde inte telefonen. Sen var det lixom att jag drömde att jag måste vakna, försökte skrika så att jag skulle vakna .... Efter en sådan dröm, är det skönt att vakna på riktigt och inse att jag inte alls hade nåt problem med hjärtat, eller nåt problem överhuvudtaget .... förutom höften/höftböjaren eller vad det nu är som trilskas. Hur är det möjligt att det gör som ondast på nätterna? Vaknar ju av det, och det är fanimig omöjligt att hitta en sovställning som funkar. Nåja ... nu är det morgon och jag är uppe. Står i mitt supersöta kontor och dricker kaffe. 


Nästa vecka kommer ny kyl/frys, spis och microvågsugn. Jag har beställt så att jag får dem installerade, och de tar med sig de gamla vraken. Hade beställt Innan Molly var tvungen till veterinären .... så jag hoppas att veterinärräkningen är mild och balanserad. 


Nu väntar jag på att veterinären ska ringa upp om Mollys provsvar. Sen bär det iväg på morgonpromenad, och efter det väntar jobbet. Idag gör jag helg, är ledig torsdag, fredag lördag och söndag. Det ska bli fantastiskt skönt känner jag. När man blir sådär trött ända in i märgen, tar det några dagar av återhämtning innan man är fullt på banan igen. 


Nu gör vi den här dagen till en Bra, Värd dag, eller hur!?


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards