Alla inlägg den 29 mars 2018

Av maria tafvelin - 29 mars 2018 22:16

En kväll berättade en gammal Cherokeeindian för sitt barnbarn om en kamp som pågår inom oss människor. Han sa- Min son, kampen mellan två vargar som vi alla har inom oss.

En är ond: Den kännetecknas av vrede, avundsjuka, sorg, ånger, girighet, övermod, självömkan, skuldkänslor, förbittring, mindervärdighetskomplex, lögner falsk stolthet, överlägsenhet och självupptagenhet.

Den andra är god: Den har glädje, frid, kärlek, hopp, ödmjukhet, vänlighet, godhet,empati,generositet, ärlighet, medlidsamhet och tilltro

Barnbarnet funderade en stund och frågade sedan sin farfar: Vilken varg vinner?

Den gamle Cherokeeindianen svarade: Den du matar…


Alla har den vargen inom oss. Vissa låter den onda vargen vinna, de göder sig själva med ilska och bitterhet. Jag har nyss blivit attackerad av en sådan varg. Den vargen högg med vrede, avundsjuka, girighet, övermod, lögner och allmän idioti. Jag vägrar svara med hat, även om det vore det mest självklara. Jag vägrar. Jag möter detta hat och raseri, med .... förundran och tålamod. Det hat jag mottagit, igår och idag, via brev ... ska jag säga er - om Du som dikterat detta hat mot mig läser detta - Du behöver kärlek i ditt liv. Du kan inte vara lycklig, som känner ett behov av att göra som du gör. Det är helt ok att du hatar mig, men  ... jag blir inte en sämre människa för att Du gör det - hatar mig. Vi vet båda vad som är rätt och fel. Jag är helt övertygad om att Du åxå vet det . Oavsett om du vet eller inte .... så tror jag att det är kärlek du behöver. 

Pratade med veterinären i morse. Blodproven visar att Molly har någon infektion/inflammation i kroppen, men var? Jag får spunk av att det är så diffust. Vet skrev ut kortison som jag ska ha hemma, men inte ge henne om hon inte visar att hon har ont???? Va?? åh!!!!   Vet spekulerar kring hjärnhinneinflammation ....  men jag vill inte ha spekulationer, jag vill veta vad som fattas min lilla älskade Molly!!!!

Klockan är mycket. Ska ta ut hundarna på kvällspink, sen hoppar jag isäng. 


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards