Alla inlägg den 31 mars 2018

Av maria tafvelin - 31 mars 2018 10:48

Påskaftonsförmiddag. 1 plusgrad och strålande sol. I morse visade Molly tecken på att ha ont igen. Ja det blev ju att kontakta jourhavande veterinär, då jag inte skulle ge kortisonet som skrevs ut, utan att ha pratat med vet. igen.  Nu var det ju såhär, att hon visar tecken BÅDE på inflammation och infektion. Ger jag BARA kortison, kan det förvärra infektionen, utan hon behöver även antibiotika .... som han inte skrev ut. Så ... nu ska jag vänta tills efter lunch, då har jourhavande skrivit ut antibiotika åxå, som jag ska ge tillsammans med kortisonet. Herregud, lilla Molly blir ju fullständigt sönderproppad med div olika preparat. 


Morgonrundan blev lite kort, eftersom Molly inte var pigg. Nu ska jag ta ut de andra i olika konstellationer så får Molly vila. Ska bara ner i tvättstugan och dra igång en maskin först. 


Nu är det bara att hålla tummarna för att Molly äntligen får den behandling hon behöver för att bli bra.  Ha en fin påskafton, hoppas ni har sol på er allihop! 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards