Alla inlägg den 9 april 2018

Av maria tafvelin - 9 april 2018 17:07

Måndag eftermiddag. 4 plusgrader och stålande sol. Kommit hem från jobbet, haft ute hundarna för pink .... skulle så gärna gått en låååång promenad, men det funkade inte. Varför? 


I morse, efter morgonrundan kom jag upp i hallen, kopplade loss hundarna, tog av mössa, vantar och jacka .... knöt upp kängorna, tog av vänster känga, satte vänsterfoten bakom högerkängan och drog för att få upp högerfoten. 

PANG!!!!  Oj vad det smällde högt!!!!  samtidigt brände det till i baksidan på höger lår. Helvete tänkte jag .... något gick sönder! Eller, jag skrek samtidigt som jag tänkte, och hundarna kom rusande till hallen. Jag hamnade nästan i nåt slags chocktillstånd när jag insåg att jag inte fick av mig skon, det gjorde alldeles för ont. Stod ett tag och höll fast mig i hatthyhllan. Va i helvete hände!?  


Jag insåg ju rätt snabbt att det är en muskel i baksida lår som gått sönder. Eftersom jag inte fick av mig skon, men hade knutit upp skosnörena ... så fick jag jobba ett bra tag med skohornet, för att få ner skosnörena bakom plösen typ, så att jag inte skulle falla ihjäl mig över snörena. Då det var ett tag kvar innan jag skulle åka på jobbet, så fick jag ju gå med skon på. 


Jo, det har gjort jävligt ont idag. Tog Ipren och Alvedon och hade jag inte gjort det så hade jag väl legat och gråtit kanske. När jag slutade jobbet var Pernilla tvungen hjälpa mig på med kängan, som jag efter många om och men fick av mig när det var dags att byta om på jobbet. 


Kom hem, tog ut hundarna på gården. Tur att det funkar att släppa hundarna lösa på gården, åtminstone såhär tillfälligtvis är ju det en lösning. 


Jag har pratat med sjukvårdsupplysningen så jag vet hur jag ska hantera det här. Ingen panik i nuläge. Jag KAN stödja på benet, så det finns gott hopp om att det ordnar upp sig så småningom. Men ... måste det göra så nedra ont?


Nu ska jag fixa nåt att äta, sedan sätta mig i soffan och kasta upp benen på bordet. Det var en rekommendation från sjukvårdsupplysningen. Sen är det väl bara att hoppas att det läker ihop snabbt. Det ska ju som sagt vara strålande sol hela veckan!!!!!!


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards