Alla inlägg den 23 april 2018

Av maria tafvelin - 23 april 2018 08:13

Måndag morgon. 3 plusgrader och halvklart ... eller ... kanske inte ens halv-. Det ska bli regn fram på dagen i alla fall, och i morrn ska det bli snö. Jo, vi är ju i april :)   Fortfarande mycket snö kvar, men kommer det bara lite regn så drar det ju iväg snabbare. 


Igår var det 2 plusgrader när jag åkte till jobbet, så det var både mössa och vantar på. När jag bytte om och skulle hem, tog jag ju på mig mössan..... å jädrar när jag kom ut från jobbet var det full sol. Inte så många plusgrader, men i solen kändes det ju varmt :)  Hem, ut med hundarna, äta lite framför tvn.... kolla på hockey. Blev sugen att köra nåt pass nosework med Theo och Molly, men orkade inte ens gå ner på gården, så jag körde 2 gömmor på balkongen. Alltså, Molly <3  Hon visar med bestämdhet att hon vill jobba mer än hon får göra. Jag kör ju mest med Theo. Molly fann båda gömmorna snabbt. Theo fann en av två. Riggade om på nya ställen. Molly fann båda snabbt. Theo fann en. 


Kanske ändå ..... att jag ska tävla med Molly i augusti. Hon blir ju 10 nu i maj. Theo är 5 år och har tiden för sig. Jo, så får det nog bli. 


Nä, nu är det nog dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna för morgonpromenad. Jobbar 10-16, sen är det årsmöte för brf. Idag har jag ett möte med en blivande brud som ska bestämma kring bröllopstårta. Sånt är ju alltid kul :)   


Ha en fin måndag, gör nåt värt av den!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards