Alla inlägg den 1 maj 2018

Av maria tafvelin - 1 maj 2018 08:39

Tisdag 1:a Maj. Nu är det vår på riktigt. 2 plusgrader och helmulet, det ska regna fram på dagen. Det blir bra med lite regn, för det är en hel del snö som ska bort ännu. 


Så, hur var Valborgs hos er?  Här hos mig var det en bra dag :)  Efter en timmes morgonpromenad åkte jag och handlade inför valborgsmiddagen. Kom hem, gick en 45 minuters promenad ... tänkte det var bra att ladda med promenader omutifallatt det skulle bli en nedra massa smällande på kvällen.  Hem, kokade potatis (för att göra potatissallad) och la köttet i marinad. Fram med supersöta lilla grillen. Hällde upp ett glas "matlagarvin" som jag sippade på medans jag höll på med förberedelser. Jag hade köpt jordgubbar som jag tänkte mig till efterrätt åxå :)


Det blev en sväng i tvsoffan innan det var dags för matlagning, men SEN körde jag igång. 

 

Det var bara En nackdel ..... jag blev så fantastiskt mätt att jag inte orkade äta någon efterrätt ... fniss ... äh, jag får ta det idag istället :)    Strax dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Morgonpromenad och sedan iväg på jobbet. Förresten ... inte en enda smäll hördes igårkväll. Det var helt knäpptyst. Så himla skönt!! Jag har med andra ord kunnat sova med balkongdörren öppen som vanligt :)


Ha en fantastisk 1:a Maj, fyll dagen med värda grejer i vanlig ordning. Kom ihåg:


The future depends on what you do today


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards