Alla inlägg den 4 maj 2018

Av maria tafvelin - 4 maj 2018 08:37

Fredag morgon. 2 plusgrader och regn.  Vaknade med halsont, hoppas det inte blir mer än så, inte idag i alla fall. I  morgon ska jag vara på Burträsk hundklubb och hålla inspirationsdag. 


Inatt drömde jag att jag fått jobb på en Kinesisk restaurang. Det var fullständig kaos, jag skulle jobba med en som var lika ny, och vi hade ingen aning om nånting. Man skulle göra mackor, baka sockerkaka och koka ris på morgonen, hade ingen aning om var brödet fanns, visste inte var skafferiet låg, och hittade inga pannor att använda. Det kom förbi en chef som inte förstod att vi inte hittade, och inte visste vad vi skulle göra. Han sa bara - det står i kontraktet. Det var snudd på en mardröm faktiskt. 


Igår upptäckte jag att en av de skott jag planterat efter min stora änglatrumpet, redan har en liten blomknopp. Det var ju VÄL tidigt tänker jag. 

 


Å gud, det känns som om någon kört över mig. Skallen känns tyngre nu än för en halvtimme sedan, och kaffe verkar inte hjälpa. Måste försöka kurera mig snabbt, men nu först hänga bort morgonrocken, väcka hundarna och ta på regnkläderna. Det värda den här dagen kan bli att vila så mycket som möjligt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards