Alla inlägg den 8 maj 2018

Av maria tafvelin - 8 maj 2018 08:37

Tisdag morgon. 9 grader och solen sprutar från himlen. Det ska visst mulna på lite frampå dagen, men vet du vad, det gör ingenting :)  From i morgon och en vecka framåt ska det bli strålande sol varenda dag.  Det gäller att njuta såhär i början av säsongen, inte för varmt, och inga mygg ....  fast jag hade in en mygga i förrgår ... så jag gissar att när det nu blir några grader varmare så blir det nån form av "myggexplosion" som de skrev i tidningen igår.  Nåja, vi är inte där ÄN, så det gäller att passa på att njuta. 


Igår efter jobbet, lastade jag hundarna i bilen och körde iväg för att kolla status på RackArena. Jo, det var bara lervälling, precis som jag trodde. Vände och körde till skogen jag ofta går i med hundarna. 

Helt underbart!

   

Nu kunde jag inte gå riktigt så långt som jag hade tänkt, för jag glömde en viktig detalj innan jag kopplade hundarna och åkte hemifrån. - Byta till kängor. Jag tänkte när jag gick från parkeringen och skulle hämta hundarna - nu ska jag byta till kängorna, för jag förstod ju att det inte är barmark riktigt överallt. Men .... den tanken var som bortblåst när jag låst upp dörren och kopplat hundarna. Nåja, det var underbart trots det :)


När vi kom hem lagade jag en enkel och supergod laxburgare. Jag hade en såndär portionsbit laxfilé i kylen. Körde den i mikron i två minuter, tinade ett hamburgerbröd, la på ruccola, ett skivat kokt ägg, gjorde en dressing av mangojalopenoglace och creme fraiche, och typ halva laxbiten. Sjukt enkelt, sjukt gott

 

Efter maten blev det lite tv-tittande, sedan fick hundarna ett pass "korvsök" inomhus. En och en medans övriga satt i köket. Vissa blev tröttare än andra efteråt

 

På tal om igår - Just igår var det 4 år sedan jag startade den här "nya" bloggen :)  Fränt va!?   Fniss. 


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Morgonpromenad, sedan till jobbet :)  Ha en fantastisk dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards