Alla inlägg den 14 maj 2018

Av maria tafvelin - 14 maj 2018 07:55

Måndag morgon. 13 grader och strålande sol. Önskar att det inte blev just nå varmare än såhär. Igår var det 26 grader, nu frös jag förvisso i alla fall, åtminstone när jag kom hem från jobbet, tillsammans med halsont och nästäppa, men jag ska väl inte ha frossa hela sommaren hoppas jag. Jag hade ju samma symtom förra helgen, trodde att det helt försvunnit, men tydligen inte. Kanske kroppen blev för sliten nu när jag hade Meniére på besök i fredags, så jag dukade under igen. 


I helgen har det blivit salladsmiddagar. På lördag gjorde jag en räksallad

 

Igår gjorde jag en lax/sparrissallad. Jädrigt goda båda två. Gäller att passa på medans man har nån smak. 


Äntligen är de här och sopar grus från gården, både från gräsmattan och asfalten. Det ser ju så mycket fräschare ut efteråt :)   Fast ... snart kommer de och bryter upp all asfalt, för det ska grävas om, och läggas ny .... då lär det vara mindre snyggt här ett tag gissar jag. 


Nä om jag skulle hänga av mig morgonrocken och väcka hundarna. Det är måndag och minuterna tickar. Hoppas hinna ett pass nosework innan jobbet. Ha en fin måndag, en Värd, fin måndag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards