Alla inlägg den 6 juni 2018

Av maria tafvelin - 6 juni 2018 08:06

Onsdag morgon. Nationaldagen.8 grader och rätt så molnigt.  Den ofantliga värmen vi haft under hela maj månad, har mattats, vilket jag tycker är skönt :) Det får helst vara sol, men inte kring 30 grader varmt 


Står i mitt supersöta kontor och dricker kaffe medans hundarna sover vidare. Hörrni, inatt drömde jag att jag jobbade i ett nystartat kök. Jag vet inte vilka det var som var ägare, det känns lite konstigt ... jag tycker ändå att man brukar ha en aning om vilka man drömmer om, men det här paret var helt okänt för mig. Det var en kvinna och en man som startade restaurangen och anställde mig som kock. På öppningskvällen var jag redo, vit kockrock och vit bagarmössa, startade stekbordet och fritösen, kollade att allt var hackat, skivat och klart. Såg att det fanns oerhört lite tallrikar ... 


När det började komma gäster stod jag i köket och väntade på att få in beställningar. Ingen beställning kom in. Jag hojtade till ägarna, och då kom de på att de aldrig anställt någon som skulle ta emot, och servera ... så det blev lite kaotiskt. Då såg jag en gäst jag kände igen, det var Helén, inspektör på bygg- och miljökontoret som var där för att inspektera lokalerna. Jag gav henne i uppgift att gå runt bland borden och ta upp beställningar. Hon kom tillbaka och ropade in ordrar, men jag fick aldrig några lappar, så det var helt omöjligt att hålla isär allting. Ägarna kom in efter ett tag och det var fullt kaos. Några torra varmkorvar låg på ett fat, en pytt i panna med bara rödbeta och en potatis, bara skitita tallrikar .... allt var bara helt jävla oplanerat ..... fniss. Tur att jag vaknade där nånstans ... fniss


De senaste dagarna har jag känt av Meniére och inte mått hundra. Då det är från det "gamla" örat, blir det nog ingen karusellyrsel ... men det räcker ändå. Maxdos mediciner och åksjuketabletter är det som gäller. 


Nä, nu är det nog dags att hänga upp morgonrocken och väcka hundarna. Morgonpromenad, sedan iväg på jobbet. Jo, hade varit skönt att vara ledig idag, det är mina kollegor ... men men ... när man väl kommit sig dit går tiden fort. 


Ha en fin nationaldag! Fyll dagen med värda grejer

 

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards