Alla inlägg den 10 juni 2018

Av maria tafvelin - 10 juni 2018 08:23

Söndag morgon. 15 grader och blå himmel. Tänk vilka underbara sommardagar vi har! Det har ju varit lite svalare en vecka, och inte riktigt lika mycket sol ... men helt underbart ändå :)


I fredags var jag ju ledig.Direkt jag vaknade ringde jag och sjöng för Pernilla, som fyllde år.Det blev en Nödstart på dagen, eftersom jag inte köpte kaffe på torsdag efter jobbet. En kopp (sista kornen) frystorkat.   Efter morgonpromenaden lastade jag hundarna och åkte på RackArena. Jag rullade ut tunneln och satte ut några hopphinder på agilitybanan

       

Det blev lite spontanagility och spontanlydnad innan vi åkte hem igen. Frampå eftermiddagen klarnade det upp betydligt

 

Efter kvällspromenaden stannade vi nere på gården och körde lite gruppövningar

 

Lördag, åxå ledig dag. Åkte på arenan för att hjälpa ett par med inkallningsövningar. Det gick alldeles utmärkt, och jag är rätt säker på att de var supernöjda över tipsen de fick med sig. Hem, en lite längre promenad, sedan vilade jag en stund. Till middag blev det gratinerad paprika med kycklingröra. Supergott!

 

Kolla de här två ... fniss. Först satt Paddy som en staty

 

Theo såg att jag fotade, då ville han åxå vara med .... fniss

 

Nu ska jag strax hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Igårkväll gjorde vi tidig kvällsrunda. kl 21 hade vi gjort bort den, plus att jag hade duschat. så, 21.15 hade jag krupit under täcket. Somnade direkt, vaknade kl 8.  Hoppas att jag känner mig piggare idag, har varit sjukt trött och ostadig, men det vet ni ju redan. Nä ... nu ska jag se fram emot en bra dag :)   Promenad, sedan iväg på jobbet. Ha en härlig dag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards