Alla inlägg den 26 juni 2018

Av maria tafvelin - 26 juni 2018 20:22

Tisdag kväll 26  grader och klarblå himmel. Allsång på Skansen ljuder från tvn :)   

Efter jobbet åkte jag hem, pinkade hundarna, lastade Theo och åkte på RackArena för att klippa. Kom fram, det stod en bil på parkeringen, men de var ute på Rambobanan ... såg dock att de varit inne på arenan, då det fanns en vattenskål som inte brukar stå där. Nåväl, hämtade partnern, stängde in mig och Theo... och körde igång klippningen. Efter en liten stund kom de tillbaka från banan ... de ville nog in och hämta sin vattenskål . Jag stängde av Partnern, ropade EN gång - Theeo! Han kom som skjuten ur en kanon, trots att jag var längst bort på arenan. För er som inte har en aning, är arenan lika stor som en fullstor fotbollsplan.  Efter ett tag, kom det ett litet gäng med hund ... såg att jag var därinne och klippte ... så de valde att gå rambobanan så länge. När jag var NÄSTAN klar ... kom ett helt gäng. (bra att de kom, för jag upptäckte att jag tappat min mobil NÅNSTANS på banan). En av de som kom, ringde min mobil ... hittade den läääängst bort .. fniss ... De hade en hel bunt med hundar. Theo blev givetvis oerhört intresserad . 
- THEEEOOOO ... EN GÅNG!!!   Han kom som skjuten ur en kanon. DET HÄR ÄR KLOCKREN INKALLNING!!!!!


Åkte hem ... serverade hundarna mat ... satte igång tvn ... sjönk ner. Åh ... trött  :)    Nämän .. hungrig åxå .. måste fixa nåt att stoppa i magen. Medans middagen blev klar, stoppade jag in typ en näve salta kex i munnen, tappade ett. Theo var framme snabbare än blixten. Näää, sa jag. varken högt eller aggressivt, och tro mig, han bara tittade upp på mig som att- nähä ...  Jag är så sjukt imponerad av den här killen ! Så KLOCKRENT imponerad. 
   


Snart är det dags för kvällsrunda. Jag har världens bästa hundar. Kanske har sagt det tidigare, men en repetition är aldrig fel :)

Tjing så länge

Av maria tafvelin - 26 juni 2018 08:29

Tisdag morgon. 16 grader. Appen säger sol, jag säger halvklart. Lyssnar på fåglarna som bor härutanför. Den här fågeln, sjunger typ var femte sekund,  från aftonen fram till kring 6 på morgonen, sen kryper den nog ihop och sover några timmar


 

Hörrni, de här enorma hat-vågorna som rullar över landet handlar ju inte bara om att tycka illa om andra. Det är lixom större än så. Det är Politik. Vilket samhälle vill vi ha? Vilken politik vill vi ha? 


https://www.aftonbladet.se/ledare/a/l15QAe/sd-rasismen-och-hatet-mot-durmaz-hor-ihop


En restaurang i Stockholm satte sig själv i klistret när de hade följande text på sin trottoarpratare:

 

Detta har givit stora rubriker, inte bara i svensk press, och det är BRA!!!  Ett flertal försöker mildra texten på skylten, inte bara restaurangen själv, utan även människor som hävdar att man måste visa förståelse för en människas känslor efter fotbollsmatchen, och att den som textade skylten bara visade sin frustration. VA? Har vi kommit dithän i samhället att det är normaliserat?  Nä, Hata Hat, säger jag bara. BRA att det skrivs mycket om det här, och att det kommer upp just NU, inför valet. Tänk er för, när ni lägger er valsedel i urnan. VILKET SAMHÄLLE VILL VI HA??


Nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Har läst Aftonbladet, Expressen, Norran, samt andra media som skriver om ovanstående, så en hel timme har bara försvunnit. Nu blir det rent av bråttom. Ha en fin Tisdag. Fyll den med värda grejer, och ta och tänk efter ett varv kring det här med politik och vad den innebär. 

Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards