Alla inlägg den 26 juli 2018

Av maria tafvelin - 26 juli 2018 08:40

Torsdag morgon. 17 grader (äntligen). Appen säger regnskurar, men det regnar inte alls. Inte här i alla fall. HAR gjort däremot, regnat och åskat ... men det är ju några timmar sedan nu. Tror kring 3-tiden att det började, då skulle ju Paddy och Theo ligga helst pÅ mig ... och det höll sig några timmar. 


Igår när jag åkte från jobbet, var det 29 grader fruktansvärd värme. Kort, kort runda med hundarna ... höll på att smälla av när det blev 30 grader, men gladde mig åt att det skulle regna och vara svalare idag.     

Sedan blev det 31 grader, och appen tog bort löftet om regn 

 

Då brast det! För i helvete!!!!! Visst får det vara SLUT på den här ABSURDA värmen och torkan!!!!!!  Jag höll på att slita av mig pippilotterna i ren frustration, men några vänner försökte trösta mig på fb genom att säga att det skulle komma inatt (de hade rätt btw). Jag var nästan otröstlig där ett tag, ville ju ha regn IDAG ... på DAGEN !!! KANSKE .... KANSKE kunna få ner temperaturen inne på jobbet till under 30 grader!!!!!  


Nåja, det HAR regnat .... och har jag tur så kommer det att regna mer under dagen. 


Nä, dags att ta en morgonpromenad. Hundarna är faktiskt redan vakna, så det är bara att klä på sig och gå ut. Ha en bra dag idag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards