Alla inlägg den 11 augusti 2018

Av maria tafvelin - 11 augusti 2018 08:04

Lördag morgon. 17 grader, mest molnigt. Mot aftonen ska det visst klarna upp och bli sol, men hålla sig kring 20 grader. Helt perfekt med andra ord :)  


Igår åkte jag ju på arenan med hundarna så att de fick springa som idioter, köra lite agility och godissök. Sedan fotade jag id-brickan på Partnern, åkte hem och lastade av hundarna, bytte kläder till lite finare modell (skulle luncha med Pernilla, Hannah och Robban) och begav mig mot stan. Gick in på mek.verkstan och fick hjälp. Det var en annan tjomme som jobbade igår, och  han fnissade så gott när jag visade foton på hur jag fipplat och mekat för att få upp partnern på gården när den "rasat". Han gick och letade inne på verkstan tills han hittat de prylar jag behövde för att laga. Han tvivlade inte ett ögonblick på att jag skulle fixa det själv, efter att ha berättat för honom att jag ju bytt kupéfläkt till min gamla bil, efter att ha följt instruktioner på youtube ... fniss.  Inte behövde jag betala för prylarna heller. Ska åka förbi med lite gofika till veckan åt gubbarna. 


Åkte till Boviken, jag och Pernilla skulle hem till Hannah och Robban och luncha, bara göra några korta ärenden först. De där korta ärendena växte nåt fruktansvärt, så det som såg ut att bli en enormt tidig lunch, blev tvärtom oerhört sen. 


Hem, bytte om, tog med Theo på Arenan, mekade Partner och Japp, Marias Mek fixade biffen  :)   Klippte typ 1.5 timme, sedan regnade det lite väl mycket, så jag avbröt och ska göra klart idag. Ska snart åka dit, tar hundarna med mig. Efter det så blir det att åka in till stan och flyttstäda med Hannah och Robban. 


Ikväll kan det bli lite musik på balkongen, ifall vädret tillåter. Skulle ju vara en skön avslutning på helgen, för i morgon är det jobb igen. 


Nä, dags att väcka hundarna. Dagen har börjat :)   Det är bara att börja fylla den med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards