Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av maria tafvelin - 16 augusti 2018 07:18

Torsdag morgon. 13 grader och blå himmel. Helt perfekt! :)   Igår på morgonpromenaden hade jag långa träningsbyxorna och vindjackan och det kändes så himla underbart!  ... Gick den längre rundan, och javisst, innan vi var hemma igen var det så sjukt varmt och svettigt .... fniss. 


Idag jobbar jag min sista dag, sedan går jag på semester!!!!  Aldrig förr har en ledighet känts mer välkommen faktiskt. Jag hade ju en bild av hur det skulle se ut, på ett ungefär - ni vet .... sovmorgnar, frunch på balkongen ... fågelkvitter och lagom temperatur, stilla ro och frid. 


När jag kom hem från jobbet igår insåg jag att det kanske inte riktigt blir så

 

Det ska ju göras ett omfattande asfaltsjobb här ute på gården. Det skulle ha varit gjort i våras, men deras tidsplanering sprack. Naturligtvis ska det levas om å det grövsta, under mina första två-tre semesterveckor. Min första, rent spontana tanke var: Ja nog var det JÄVLIGT troligt!!!  Sen var jag faktiskt tvungen att skratta rakt ut. Vad är oddsen?  Jag kan åxå säga att jag NU först till fullo inser att många andra verkar ha kommit tillbaka från semestern. Till exempel det byggföretag som är här hos grannen och jobbar. Kl 07.10 drog de igång nån form av betongverksamhet. Möjligen bilar de bort nån vägg eller nåt. Nåja, då har de förhoppningsvis fått bort den innan nästa vecka ... fniss. 


Nä .... Det är väl bara att hänga bort morgonrocken och sparka av sig tofflorna. Eftersom det lever om så jävulskt så är hundarna redan vakna

 

Nu ska jag fylla dagen med hårt jobb. Ge mitt yttersta, den här sista dagen före semestern. Det känns värt! :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards