Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av maria tafvelin - 26 augusti 2018 08:56

Söndag morgon. 11 grader och sol. Ingen blåst! Hörrni, igår efter morgonkaffet, lastade jag hundarna och drog iväg på RackArena. Morgonpromenaden bestod av att styra elgräsklipparen runt arenan :)

 

Den var nyladdad, men orkade bara 1 timme och 10 minuter, sen slocknade orken och jag åkte hem. Duschade, åkte till Skråmträsk och köpte hundmat, ut med hundarna och sen iväg till Boviken och grillmiddag. Storebror, hans fru, deras dotter Tina och hennes familj - Jonte och barnen Manfred, Helmer och lille Ture kom till Boviken för att se Pernilla och Mattes, samt Hannah och Robbans hus. Det var supergod mat, och supergod efterrätt (Pernilla hade gjort äppelpaj, ni vet, Hannah och Robban har ju två äppelträd :)  )  Efter maten blev det bad i poolen för Manne och Helmer, å jädrar vad de badade... fniss.  Brorsan hade plockat massor med kantareller som jag fick. 

Kom hem kl 22, ut med hundarna, satt i soffan en stund och kollade på TV en liten stund, sedan tog det typ 3 timmar innan jag kunde sova, av någon anledning, men när jag väl somnade, då jädrar sov jag. Vaknade 8.15, trodde knappt mina ögon. 


Idag ska jag ta hand om svampen jag fick, sen får vi se vad det blir. Det ser ut att kunna bli regn senare idag, men jag har fullt upp att pyssla med härinne åxå, så det gör inget :)


Nä .... nu är det bäst att jag hänger bort morgonrocken och väcker hundarna. Dagen har börjat. Gårdagen var sprängfylld med värda grejer, hela min första semestervecka har varit underbar! Idag går jag in i vecka två, och den ska åxå bli underbar :)  Jag väljer ju själv vilka värda grejer jag ska lägga in i min dag. Gör det du åxå!


Gomorron!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards