Direktlänk till inlägg 29 augusti 2018

Förlåt, men tiden hade stannat

Av maria tafvelin - 29 augusti 2018 08:37

Onsdag morgon. 12 grader och mest molnigt säger appen. Jag måste faktiskt säga förlåt till asfaltsarbetarna. Jag har ju gått ut med felaktig information, om att de börjar typ 6.45 på morgonen. De börjar prick kl 7.00 Det är nämligen så att tiden hade stannat .... eller rättare sagt min väggklocka. Till en början, dvs i förrgår, hade den saktat sig typ 10 minuter, och igår en kvart. Upptäckte det igår afton ... fniss. 


Hörrni, jag har fått så himla positiva reaktioner på att jag ska flytta till Boviken och starta ännu ett underbart kapitel i livet. Som min vän Susanne Lindberg (eller, RackarSusanne som jag brukar kalla henne) sa igår:


".. man har ju sannolikt bara ETT liv på sig att göra allt kul som man vill testa. Man kan ju inte hålla på och vara sävlig och fundera allt för länge om man ska satsa på olika saker. Då hinner man ju bara hälften eller, hemska tanke, en fjärdedel av allt roligt"


Det är ju HELT riktigt, det gäller att vara vaken  och ta alla tillfällen i akt att få göra roliga saker, se alla värda grejer helt enkelt :)


Idag ska jag pyssla här hemma, det är ju lixom lika bra att börja förbereda för flytt, även om det ju är ett litet tag bort innan själva flytten blir av.   Just NU har jag druckit mina tre koppar kaffe, och ska väcka hundarna och ta en morgonpromenad. Eller .... Molly är redan vaken, hon har fått klåda. Badade henne i medicinskt schampo för nån vecka sedan och tyckte att det blev bättre, men nu är det sju resor värre. Får bada henne igen och hoppas det hjälper, annars blir det att kontakta veterinären. 


Ha en fantastisk dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards