Alla inlägg den 4 september 2018

Av maria tafvelin - 4 september 2018 10:44

Tisdag morgon. 20 grader och sol. Eller förlåt, det är fan snart lunch ... fniss. MEN, jag klev upp för en halvtimme sen alltså 10.15 typ. 


Igårkväll när vi skulle krypa isäng, upptäckte jag att Sängen var typ nerkissad. Luktade inget, men helt genomblött. Kelly äter ju vätskedrivande, och kissar enorma mängder, men som sagt, det är mest som vatten. Nåja ... Jag gjorde så att jag la mig i soffan istället. Paddy vid huvudet, Molly i knävecken och Kelly framför mig. Theo valde att lägga sig på den enorma hög med kläder jag rensat ut ur garderoben. 


Nu ska ingen tro att jag sovit i ett svep inatt, fram till 10.15 Nej ... herregud ... var vaken ett par timmar där kring, gissningsvis kl 02. Herregud, det måste varit två fåglar som bråkade om nån jävla kvist i rönnen härutanför min balkong, de skrek så hundarna hoppade rakt upp. Jo, det gjorde jag åxå.  Tog mig en lång stund att somna om ... vaknade naturligtvis när asfaltstjommarna började jobba ... och då valde Theo att hoppa upp och lägga sig i soffan åxå. Det var lite kul nästan, för när han tog sats för att hoppa upp sa jag: Du ryms nog inte. 

- Hah

Han hoppade upp, knödde sig mellan min rygg och ryggstödet, borrade ner huvudet och somnade typ stående. 

Trångt? - ja, vad tror du ... fniss ...  men mysigt. 

 

Nu har jag druckit mitt morgonkaffe och vi ska ut på morgonrunda. Sedan ska jag iväg till Yttervik, hem till RackarSusanne för att hämta en släp, och sen iväg på verkstaden och hämta partnern som legat inlagd. Men, innan jag åker ska jag kasta in en tvätt. Halva dagen har ju lixom försvunnit upp i rök, men det gör inget ... fniss. Jag kan ta igen det ikväll tänkte jag. Fasen va jag ska vara uppe länge :)  Jag har ju för bövulen semester :)


Det är nog lika bra att man försöker njuta på kvällstid, för på dagtid är det lite svårt


  Nä, nu måste hundarna få komma ut, så det är bäst jag drar på lite. Ha en superfin dag, och kom ihåg att peta in värda grejer här och där :)


Gomorr .... eller förresten .... Hej på er :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards