Alla inlägg den 10 september 2018

Av maria tafvelin - 10 september 2018 23:25

Måndag kväll. 12 grader och ... ja, kolsvart ... fniss.  Klockan närmar sig midnatt.  Idag har jag varit otroligt effektiv måste jag säga. Efter morgonrundan åkte jag och duschade plåtkompis, och upptäckte något jag aldrig sett tidigare,  trots att jag faktiskt duschat den ett flertal gånger. När jag efteråt gick framför bilen, såg jag direkt att det stod "Comviq" på huven. Hahahahaha ... hur kan det komma sig att jag inte sett DET tidigare? Eller .. är det filuren som lagt sin snusdosa i min bil som ställt till det? .. Fniss

 

Nåja, efter tvätten åkte jag till Boviken för att hämta mer flyttlådor, sedan till Byggmax för att köpa nya bänkskivan. Hem, packa några lådor, iväg till återvinningen för att kasta en massa. Alltså ... vafan, jag trodde ju inte att jag hade en massa skrot ... men vet ni ... fniss .... det hade jag.  Sen bar det till att skruva ner gardinstänger, bära ut grejer på balkongen så att det inte skulle stå ivägen sedan när mitt eminenta arbetscrew skulle komma, skruvade loss golvlister, kånka och bära ner kartonger ...  Mitt i alltihop ut med hundarna, prata med grannar, knata iväg och handla för att kunna laga mat och bjuda mitt crew. Jo just ja, jag hade ju bokat tvättstugan åxå, så jag var ner och tvättade, och när jag höll på med att ta ner gardinstängerna kom jag på - ja just ja ... jag måste hämta upp tvätten. 

Mitt crew, bestående av Pernilla och Mattias, Hannah och Robban, dök upp efter respektive jobb, där kring 18. Jag hade då snurrat igång stuvade makaroner och korv som Pernilla önskat. Medans maten blev klar, strukturerade de upp arbetet och gjorde en plan. Då maten var uppäten skred de till verket, medans jag gick ut med hundarna ... jo ... alltså ... 4 hundar och 5 arbetsmänniskor ... det BLIR för mycket i en etta. Så ... när jag kom tillbaka efter promenad, stängde jag ut hundarna på balkongen. Det funkar inte att ha dem inne när det är både golvläggning och målning. 

     

Nu bar det sig inte bättre än att efter nån timme så talade Molly högljutt om att hon INTE finner sig i att bli utestängd på detta sätt. Mitt crew var helt överrens - Eftersom jag inte gjorde någon nytta inne i lägenheten, så kunde jag gå ut på balkongen med hundarna .... hahahahahahahahahaha. Sagt och gjort.   Nu var det åxå såhär att det hade hunnit börja regna. Störtregna. Och som jag berättat tidigare så faller regnhelvetet rakt ner på balkongräcket och skvätter in på balkongen. Vi stod ihoptryckta mot balkongdörren jag och hundarna, medans de jobbade som skållade troll därinne. Då och då fick jag ögonkontakt med någon av dem, de höjde tummen i luften med ett frågande ansiktsuttryck. Jag gav tummen upp tillbaka.  :)


Typ kring 22 släpptes jag och hundarna in i lägenheten igen. Golvet och väggarna färdiga i köket, och 3 av 4 väggar färdiga i rummet. Fy fasen så duktiga ni är mitt crew!!!!! 


De städade ihop och åkte hem ... alltså ... vad gjorde jag utan Er?   


Nu är det bara en liten detalj kvar. Att kunna varva ner och krypa isäng. Hundarna sover sedan en bra stund tillbaka ...  Tvn står i hallen så det blir inget tv-tittande ... sängen står utsliten på golvet, bara det är ju en stor förändring ....  Det är så tyst ... stilla ... luktar nytt golv ...   Jo just ja ... jag pratade med mäklaren idag. Han kommer på fredag kl 10. Det händer saker, och det händer snabbt :)


Vilken dag :)  Vilken oerhört händelserik, fullspäckad .. VÄRD dag!   Å vet ni ... jag har fortfarande semester. Jag hällde upp slatten med rött som fanns kvar, jag behöver inte alls ha bråttom isäng. Det blir när det blir helt enkelt. 


I morgon afton kommer mitt crew tillbaka för att fortsätta. Jag ska göra mitt bästa för att ha förberett så bra som möjligt innan de kommer. 


Gonatt :)

Av maria tafvelin - 10 september 2018 07:59

Måndag morgon. 13 grader och sol :)   Jag är inne på min sista semestervecka, och det känns helt ok :)   Den här veckan blir inte lugn direkt, tvärtom. Igår var Pernilla, Mattias, Hannah och Robban här för att lägga upp en plan kring uppfräschningen av min supersöta lilla lägenhet. I afton kommer de och då kör vi igång. Det ska målas, läggas nytt golv, och bytas bänkskiva i köket. Vi räknar med att hinna allt i veckan, men det blir ju som sagt var hyfsat mycket jobb. 


Igår var det ju som bekant valdag. När jag åkte och röstade kring 15-snåret, var det hyfsade köer. Efter aftonrunda med hundarna, varma mackor till middag, och en skål popcorn, följde jag sedan valvakan. Med resultatet färdigt så känner jag dock - jaha, vad händer nu? Vilka förändringar kommer att ske?  


Natten mot igår tror jag att Kelly kissade inne typ 8 gånger, varav 1 gång i sängen. Sedan typ 5-6 gånger under dagen åxå. Alltså, jag kan inte fortsätta ge henne vätskedrivande, åtminstone inte såhär mycket. Jag pratade med veterinären i fredags, som tyckte att jag kunde minska från 3 tabletter per dag, till 1 tablett per dag, så det gjorde jag redan i fredags, helt utan nån synbar förändring i pinkandet. Hon hostar dock inget, så vätskan i lungorna verkar ju vara borta tack och lov. 


Idag hade jag väckaren ställd på7, jag har en hel del att göra idag. Ska köra några svängar till Boviken, hämta fler flyttkartonger, packa mer, ringa mäklare, åka iväg med lite som ska kastas, åka och köpa bänkskiva, börja skruva ner lite grejer och försöka flytta saker så att det går börja lägga golv. Kaffet är snart uppdrucket, sen är det bara att öka.  Ha en superhärlig dag, fyll den med så mycket värt det bara går. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards