Direktlänk till inlägg 11 september 2018

Hon frågade: Hur kan det rymmas? Jag sa- det går aldrig över.

Av maria tafvelin - 11 september 2018 21:38

Tisdagkväll.12 grader och överhängande risk för regn vad det verkar på appen. Hoppas att appen har fel, för jag har fulla balkongen med grejer. Mest skrot efter golvläggning och målning, men ändå .... fast å andra sidan, jag har tur som en tok, så även om det störtregnar så kommer alla grejer att vara torra :)


Vilken dag! :)  Efter morgonrundan drog jag igång projektet att städa undan från "vardagsrummet"och hallen. Försökte trycka ihop grejer i köket, samt ute på balkongen ... ja ... badrummet är rätt så fullt åxå. Eftersom Kelly har sina bekymmer så bokade jag tvättstugan för att tvätta täcke och några filtar ....  Skruvade ner hatthyllan och en annan hylla i hallen, spacklade väggarna lite inför målning, gick på Konsum och inhandlade det jag skulle bjuda mitt crew på till middag. Idag blev det kroppkakor. Gick en timmes promenad med hundarna, och när jag kom tillbaka så kom Hannah, som slutade något tidigare idag. Lite målning och massor med städning hann hon med innan Pernilla och Mattias anslöt. Vi åt middag eftersom Pernilla och Mattias kom direkt från jobbet, och sen drog de igång. Alltså ... de är så otroligt duktiga, och Mattias .... han kan tamigfan allt.  Det är helt otroligt så mycket han kan, både när det gäller byggnationer, lägga golv ... eller ... det är så mycket så det går inte ens förklara såhär på rak arm. Pernilla, höggravid, alltså ...jädrar va hon är positiv till att arbeta. Det är så himla gulligt, när Mattias ska såga med sticksågen så säger han till henne: Nu ska jag såga, nu får du gå undan, och hon går och sätter sig på toa och stänger dörren. Han är så mån om att lillgrabben i hennes mage inte ska fara illa av oljudet. Kärlek på Det. 


Hannah, min duktiga härliga Hannah. Hon sågar, bär, städar (skurade tydligen ur min ugn medans jag var ute med hundarna) 

   

Felicia (Flisan) En tjej och vän som är lika gammal som Hannah, skrev häromdagen på instagram, med ett foto på sin och sin makes lilla dotter: 

- "Hur kan en sån liten människa ta så stor plats i ens hjärta? <3 

Jag skrev en kommentar:

- Så är det att vara mamma. Hjärtat är så sprängfyllt av kärlek att varje gång man tittar på sitt barn så rinner kärleken över. Tro mig, den känslan går Aldrig över <3


Så är det. Den känslan går aldrig över. Känslan jag har för min Pernilla och Min Hannah. ... det går inte beskriva, men den där kärleken som inte ryms inuti .. den hoppas jag syns utanpå när den rinner över. 


Tvn står inne i köket, det har börjat regna ... om det inte vore så fruktansvärt fullproppat på fönsterbrädan av div som maskeringstejp, skruvpåsar, ventilationslock  mm ... så skulle jag tänt värmeljus .. eller ok, det har inte börjat regna såg jag nu ... det var bara min tinnitus ... fniss. 


Alltså ... jag måste bara avsluta med att delge en del av den humor mina barn har, jag älskar den!  Hahahahaha, som vi skrattar!!!!  Pernilla såg en av mina mediciner, skrattade och sa: 

- Den här medicinen måste du nog sluta med - Furix RETARD !!  HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


I morgon blir det någon sväng på återvinningen, måla lite i hallen .... sen beror det faktiskt lite på vädret åxå vad det blir .   ... Hur som helst, det blir nog Bra!

Hundarna sover som små stockar. Jag ska strax krypa isäng jag åxå ... och ikväll står sängen åt ett annat håll, så det blir ju spännande ... fniss


Väl mött i morgon, till en ny dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards